
Kozmetická spoločnosť L’Oréal vznikla pred viac než sto rokmi. Založil ju francúzsky chemik, ktorý začal vyrábať bezpečnejšie a prirodzenejšie pôsobiace farby na vlasy. Súčasní spotrebitelia sa vo zvýšenej miere zameriavajú na bezpečnosť a prirodzenosť produktov vo všetkých odvetviach priemyslu. Spoločnosť L’Oréal sa rozhodla konať v súlade s týmto trendom a aktuálne uvádza na trh svoju prvú farbu na vlasy, založenú výhradne na rastlinnom základe.
Parížska spoločnosť, ktorá dominuje svetovému trhu s vlasovými produktmi, predstavila 12. decembra nový vegánsky produkt s názvom Botanea. Jeho účelom je zvýšiť úspešnosť najmenej výkonnej divízie najväčšieho výrobcu kozmetiky na svete.
Divízia spoločnosti L’Oréal, ktorá predáva vlasové produkty kozmetickým salónom, totiž vykazuje podpriemerný rast už počas posledných siedmych kvartálov. Predaje make-upu a pleťových produktov medzitým sústavne napredujú. Dôvodom je snáď skutočnosť, že spotrebitelia sú si v čoraz väčšej miere vedomí chemických ingrediencií obsiahnutých v rôznych prípravkoch. Autoritatívne šediny sa tak stali populárnym trendom na striebornom plátne, ale aj v uliciach miest.
Marion Brunetová, riaditeľka značky L’Oréal Professional, nazvala nový produkt spoločnosti prevratným krokom. Vyhlásila: „Podarilo sa nám skombinovať prírodnú receptúru s profesionálnym výsledkom, pričom sme neboli nútení pristúpiť ku kompromisom ani v jednej z týchto oblastí.“ Predchádzajúce farbivá založené na rastlinnej báze disponovali iba obmedzeným počtom farebných možností a nedosahovali požadovanú intenzitu sfarbenia vlasov. Spoločnosť potvrdila, že produkty z radu Botanea sa objavia v európskych salónoch už v máji.
Spoločnosť L’Oréal odkúpila v roku 2007 americkú kozmetickú spoločnosť Pureology. V dôsledku tejto akvizície rozšírila svoje portfólio prírodných šampónov a následne uviedla na trh nový vegánsky vlasový produkt s názvom Source. Výskumníci spoločnosti mali až dodnes problém vymyslieť alternatívy k tradičným farbám na vlasy, v ktorých by sa nenachádzal amoniak a ďalšie chemikálie, pričom by však boli stále schopné zabezpečiť profesionálne výsledky.
Agentúra Euromonitor International uvádza, že spoločnosť L’Oréal v súčasnosti kontroluje približne jednu tretinu $ 11-miliardového svetového trhu s farbami na vlasy. Aj šampóny a stylingové výrobky spoločnosti sú svetovými lídrami a ich podiel na trhu dosahuje až 10%. Predaje profesionálne zameraného oddelenia spoločnosti však v priebehu tohto roka poklesli o 0,3% a k septembru sa ustálili na objeme 2,5 miliardy eur. Odhady kozmetickej spoločnosti hovoria o tom, že takýto vývoj predajov zaznamenala aj napriek celkovému nárastu trhu s profesionálnou vlasovou kozmetikou až o 2%.
Nicolaus Jouan, analytik spoločnosti Euromonitor, uviedol: „Prirodzená krása sa v súčasnosti teší narastajúcej popularite. Najväčšie svetové značky sa snažia do tohto trendu naplno zapojiť. Zatiaľ však nie sú určené konkrétne pravidlá hry a preto je ťažké primerane túto snahu analyzovať.“
Súvisiace: Gucci sa zbavuje zvieracích kožušín
Predaje spoločnosti L’Oréal na masovom trhu, kde sa zameriava na predaj šampónov a farieb na vlasy priamo spotrebiteľom, sa v priebehu prvých deviatich mesiacov tohto roka zvýšili o 2%. V luxusnom sektore trhu sa spoločnosť venuje najmä predaju make-upu a kozmetiky. V tejto oblasti zaznamenala nárast predajov v dvojciferných hodnotách.
Katerina Sublettová je 27-ročnou zamestnankyňou reštaurácie a študentkou fyzioterapie v americkom meste Nashville, štáte Tennessee. Vyhlásila, že sa vyhýba väčšine značiek vlasovej kozmetiky práve kvôli obsahu rôznych chemických látok. Povedala: „Snažím sa používať iba kozmetické produkty, ktoré sú založené výhradne na organických zložkách, nie sú testované na zvieratách a sú vyrábané dlhodobo udržateľným spôsobom. Jediným problémom je fakt, že nie je dostupných veľa takýchto šampónov.“
Pobočka spoločnosti L’Oréal s názvom Garnier uviedla na americký trh v minulom roku rad produktov Whole Blends, ktorými sa snažila udržať si náskok pred konkurenciou. Jednalo sa o šampóny balené v neónovo-zelených fľašiach, ktoré obsahovali olivový olej, avokádo a výťažky z javoru.
Jouan povedal: „Spoločnosti L’Oréal síce zatiaľ napreduje pomerne pomaly, ale konečne sa zdá, že porozumela súčasným trendom a predovšetkým ich dopadom na predaje.“
Zdroj: CosmeticsBusiness