Spoločnosť LVMH opäť dosiahla rekordné tržby – 46,8 miliárd eur

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton sa opäť prekonala. Po úspešnom dokončení viac ako troch desaťročí od svojho založenia, konglomerát zverejnil svoj rekordný predaj za rok 2018 na impozantných 46,8 miliárd eur (53,5 miliardy dolárov). To predstavuje 10-percentný nárast oproti predchádzajúcemu roku, kedy taktiež zaznamenala rekordné príjmy.

Predseda skupiny, Bernard Arnault poznamenal: „Dosiahli sme ďalší rekordný rok, pokiaľ ide o príjmy a výsledky.“

Spoločnosť vlastniaca mená, ako Christian Dior, Chaumet, Loewe a Louis Vuitton je materskou skupinou viac ako 70 značiek v šiestich rôznych sektoroch.

Ako vie väčšina z nás, Louis Vuitton je „jedinou značkou na svete, ktorá nikdy neponúka zľavy a ani nepredáva prostredníctvom outletových predajní.“

A zatiaľ čo spoločnosť LVMH vlastní rozsiahle portfólio luxusných značiek svetovej triedy, poukázala na značku Louis Vuitton z dôvodu jej výnimočného výkonu, pričom to pripisuje tvorivým ženským a mužským návrhom, ako sú Nicolas Ghesquière a Virgil Abloh. Nie je prekvapením, že hlavná kategória kožených výrobkov spoločnosti Vuitton „dosiahla výnimočný výkon“.

Prečo bola táto luxusná značka taká úspešná? Podľa denníku The Wall Street Journal čínski spotrebitelia predstavujú hlavný zdroj tohto rastu s „výdavkami čínskych zákazníkov, a to buď v Číne, alebo aj na ich cestách do zahraničia, na základe čoho väčšina značiek v štvrťroku dosiahla rast v dvojciferných hodnotách.“ Čínski zákazníci taktiež podľa novín WSJ predstavujú približne tretinu všetkých nákupov luxusných tovarov po celom svete.

Súvisiace: LVMH práve kúpila niektoré z najluxusnejších hotelov sveta

Napriek silným výsledkom v oblasti predaja, spoločnosť začína čeliť zhoršovaniu podmienok na trhoch. Zatiaľ čo skupina LVMH uviedla, že už majú za sebou silný začiatok roka, v predpovedi na rok 2019 sa objavil mierny náznak strachu – či priamej obozretnosti. LVMH uviedla, že je „opatrne presvedčená“, že v nasledujúcom roku to bude náročnejšie, pričom cituje „neisté geopolitické a trhové prostredie“(tzv. nepokoje na burze) ako dôvod, prečo neposkytujú silné odhady smerujúce k budúcnosti.

Tu je ešte niekoľko vyhlásení francúzskeho luxusného domu.

„Značka Christian Dior dosiahla vynikajúci celý rok v rámci skupiny LVMH, vďaka kreativite Marie Grazia Chiuriovej, ktorá tvorí kolekciu pre ženy, a príchodu Kima Jonesa, ktorý sa stal novým umeleckým riaditeľom divízie Dior Homme.“ Okrem toho „Celine vstúpila do nového a ambiciózneho štádia svojho vývoja s príchodom Hedi Slimaneho ako umeleckého, kreatívneho a vizuálneho riaditeľa značky. “

Ak si niekto pamätá, len nedávno skupina LVMH oznámila, že Rihanna sa stane prvou dizajnérkou čiernej pleti v rámci spoločného podniku s jej kozmetickou značkou Fenty Beauty, kde aj tu za posledný rok došlo k obrovskému nárastu.

Zdroj: Bloomberg, WSJ

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.