Spoznajte ľudí, trendy a produkty, ktoré budú dominovať móde v roku 2018

V priebehu roka 2017 sme boli svedkami zrodu divokých a uletených módnych trendov. Ak nás tento rok niečomu naučil, tak to bola skutočnosť, že by sme mali očakávať nečakané. Elegantný minimalizmus sme zahodili do kúta, aby tak uvoľnil cestu pompéznym kreáciám, láske k pozlátku a kombinácii retro štýlu a modernej okázalosti. Najvýznamnejšie kolaborácie už nevznikali na hudobnej scéne, ale v módnom priemysle. Nová generácia modeliek oživila svojimi výnimočnými osobnosťami móla v New Yorku, Londýne, Miláne a Paríži.

Aj napriek tomu, že časy sa rýchlo menia, odvážime sa predpovedať deväť trendov, ktoré budú dominovať svetu módy v roku 2018.

Koniec odhalenej pokožke

Zvodná móda má novú podobu. Dámske oblečenie sa v roku 2018 už nebude zameriavať na odhaľovanie zakázaných častí tela. Práve naopak. Čoraz populárnejšími sa stávajú modely oblečenia, ktoré zahaľujú čo najviac pokožky a zároveň sú ozdobené najrôznejšími flitrami a lesklými doplnkami. K popularizácii tohto štýlu prispela sčasti aj aplikácia KiraKira, ktorá je v súčasnosti senzáciou na sociálnej sieti Instagram. Jedná sa v podstate o fotografický filter, ktorý na každej snímke niekoľkonásobne zvýrazní akýkoľvek jagavý prvok a z oblečenia tak vytvára žiarivé modely. Priekopníkom v tomto štýle oblečenia sa stal londýnsky návrhár Michael Halpern, ale veľmi rýchlo ho nasledovali aj značky ako Paco Rabanne, Tom Ford, Dolce & Gabbana a Dior. Môžeme preto bez výčitiek potvrdiť, že budúcnosť je jagavá.

Súvisiace: Čaká módny priemysel zásadná zmena?

Spolupráca umelcov je „in“

Kolekcia Jar 2018 od značky Calvin Klein, ktorá je postavená na fotografiách Andyho Warhola.

V roku 2018 sa staneme svedkami nového druhu spolupráce medzi módnymi návrhármi a umelcami. Prvé kroky v rámci tohto trendu podnikol Raf Simons, ktorý je v súčasnosti kreatívnym riaditeľom značky Calvin Klein. Dostal sa na titulné stránky módnych magazínov predovšetkým vďaka svojej kolekcii Jar 2018, do ktorej zakomponoval vizuálne diela Andyho Warhola. Táto kolekcia sa tak stala prvým výsledkom plánovanej niekoľkoročnej spolupráce medzi módnou značkou a organizáciou Warhol Foundation. Toto partnerstvo sľubuje posúvať hranice medzi módou a umením. Aj Alessandro Michele z módneho domu Gucci sa vydal podobným smerom. Ten požiadal uznávaného umelca Ignasiho Monreala, aby pre značku namaľoval diela, ktoré sa stanú základným stavebným kameňom marketingovej kampane spojenej s novou kolekciou Jar 2018. Výsledky sú viac než pozoruhodné. Podobne, ako pri mnohých ďalších trendoch, aj v tomto prípade si môžeme byť istí, že ak sa do niečoho pustia Simons a Michele, čoskoro ich budú nasledovať aj ďalšie mená z brandže.

Ozdobné gumičky do vlasov zažívajú renesanciu

V priebehu roku 2017 ste si možno všimli, že každá milovníčka módy pridala na svoj profil na sociálnej sieti aspoň jednu fotografiu v štýlovej šiltovke. Napriek tomu si však dovolíme tvrdiť, že aj tento trend bude v novom roku nahradený a v letnom období sa na scéne objavia dávno zabudnuté doplnky v podobe gumičiek do vlasov. Potvrdzujú to najmä najnovšie kolekcie značiek Balenciaga a Mansur Gavriel, ktoré zahŕňajú niekoľko modelov dekoratívnych, objemných a štýlových ozdôb do vlasov. Módne gumičky sa nepochybne stanú novou senzáciou v radoch mladých dám, ktoré túžia kráčať s módou.

Kapsáčové nohavice sú novými džínsami

Natalie Kinghamová, marketingová riaditeľka módneho portálu MatchesFashion.com, nedávno pre magazín Vogue povedala: „Popularita riflí a džínsov postupne upadá.“ Prekvapuje Vás to? Džínsy sa v priebehu roka 2017 dočkali najrôznejších úprav a modifikácii a dospeli až do štádia, v ktorom začali strácať obľubu medzi módnymi nadšencami. Z popola tohto trendu však vzišla nová móda. Všade po svete sa začali objavovať voľné a pohodlné kapsáčové nohavice v odtieňoch zelenej a kaki farby. Debutovali na módnych mólach značky Sacai, ale aj v kanceláriách magazínu Vogue. Obliekla si ich dokonca aj herečka a návrhárka Kaia Gerberová. A to svedčí o tom, že tento trend má veľkú budúcnosť.

Súvisiace: Maria Grazia Chiuri a jej rady pre ďalšiu generáciu módnych návrhárov

Model Stan Smith nahradia „jolie laide“ tenisky

Model tenisiek Stan Smith od značky Adidas vládol trhu po dobu takmer dvoch rokov. V roku 2017 sa však situácia zmenila o 180 stupňov a do popredia sa dostala obuv, ktorú možno opísať pojmom „jolie laide“. Jedná sa o francúzsky pojem a používa sa na charakteristiku veci alebo človeka, ktorý má síce svoje poruchy krásy, no napriek tomu sa považuje za atraktívneho. Do čela tohto trendu sa postavila značka Balenciaga s modelom tenisiek Triple S a nasledovali ju značky ako Prada so svojimi neónovými teniskami, Loewe so zamatovými teniskami či značka Yeezy s modelom Wave Runners. Móda je však relatívne nevyspytateľná a tenisky Stan Smith môžu kedykoľvek oprášiť svoju zašlú slávu. Značka Vetements v blízkej budúcnosti plánuje uviesť na trh topánky inšpirované práve týmto modelom.

Divoké kombinácie vzorov sú novou ružovou

Kolekcia Jar 2018 značky Marni.

V súčasnosti potrebujeme optimizmus a radosť viac ako kedykoľvek predtým. Odpoveďou na túto potrebu boli v roku 2017 vzdušné ružové šaty od značiek Rejina Pyo, Valentino a Céline. Ružový trend bude nepochybne pretrvávať aj v roku 2018, ale stretneme sa aj s úplne novým fenoménom. Na scéne sa totiž objavia šaty s extrémne kombinovanými vzormi a potlačami v spektre najžiarivejších farieb. Francesco Risso zo značky Marni sa odhodlal skombinovať kvetinové vzory s kockami a pouličná móda už začala experimentovať so spájaním kvetinových vzorov rôznych druhov.

Extrémne drobné kabelky sú novými ľadvinkami

Čoraz populárnejšími sa stávajú miniatúrne kabelky, do ktorých sa iba s ťažkosťami zmestí napríklad kreditná karta. Napriek tomu sa im však už podarilo upútať pozornosť mnohých svetových celebrít. Speváčka Rihanna odštartovala v roku 2017 trend štýlových ľadviniek, no nedávno sa už vyskytla na ostrove Barbados s maličkou kabelkou značky Jacquemus.

Na módnych prehliadkach sa bude prezentovať móda pre obe pohlavia

Vo svete módy začína prevládať názor, že móda by sa nemala obmedzovať pohlavím. Módny dom Gucci nedávno vyhlásil, že začne organizovať módne prehliadky, v rámci ktorých bude spoločne prezentovať kolekcie pánskej aj dámskej módy. Rovnakým smerom sa okamžite vydal aj veľký počet ďalších popredných značiek. Je veľmi pravdepodobné, že s týmto fenoménom sa budeme stretávať aj naďalej.

Súvisiace: Módne značky nevyužívajú potenciál predaja cez mobilné technológie

Nová generácia modeliek očarí svet

Hviezdy zo sociálnych sietí a synovia a dcéry populárnych osobností budú mať vo svete módy stále svoje špecifické miesto. V priebehu roku 2017 sme však zaznamenali, že sa v tomto priemysle podarilo preraziť aj novej generácii sľubných modeliek. Pozrite sa napríklad na francúzsko-americkú modelku Sophie Koellovú, ktorá sa po prvýkrát vo svojom živote prešla po móle v roku 2016. V roku 2017 sa stala múzou pre návrhárku Natachu Ramsay-Leviovú zo značky Chloé a stálicou módneho neba bez toho, aby stratila čokoľvek zo svojho sviežeho šarmu. Okrem nej sa však dokázali presadiť aj ďalšie mladé modelky, ktoré oslovili modelingovú scénu svojou energiou a osobným štýlom. Za zmienku stoja najmä mená ako Selena Forrestová a Grace Hartzelová. Maria Grazia Chiuriová, kreatívna riaditeľka značky Dior, vyhlásila: „Spolupracujem s dievčatami so silnou osobnosťou. Presne také vyhľadávam. Som nadšená z toho, že v súčasnosti je ich dostatok.“

Vogue, WWD, Harpersbazaar

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.