
Vlastník značiek Vuitton, Dior a Givenchy pokladá britskú dizajnérku za súčasť svojho plánu, kde je jej cieľom podporiť udržateľnosť.
Stella McCartney nedávno podpísala zmluvu s najväčšou francúzskou luxusnou skupinou LVMH, pretože chce „z celosvetového hľadiska urýchliť vývoj podmienok obchodu a stratégií“.
Dohoda bola podpísaná približne rok po tom, ako McCartney ukončila obchodné partnerstvo s konkurentom LVMH, skupinou Kering, ktoré trvalo 17 rokov a naspäť získala aj 50 % podiel vo svojej značke. Ďalšie detaily o tejto dohode budú predstavené v septembri tohto roku, hoci už teraz sa vie, že McCartney zostane väčšinovým vlastníkom a zároveň aj kreatívnou riaditeľkou. Momentálne dohliada na dámske, pánske a detské kolekcie.
Stella McCartney sa v pondelok pri podpisovaní zmluvy vyjadrila, že sa s ňou skontaktovali „rôzne spoločnosti, ktoré by mali záujem s ňou spolupracovať a byť jej investormi“, keďže má v súčasnosti plné vlastníctvo svojej firmy, avšak „nikto sa nemohol dorovnať“ diskusiám, ktoré viedla s Bernardom Arnaultom, vlastníkom spoločnosti LVMH a jeho synom Antoinom. Ďalej uviedla: „Vášeň a záväzok, ktorý vyjadrili k značke McCartney, spolu s presvedčením v naše ambície a hodnoty stať sa celosvetovým lídrom medzi udržateľnými luxusnými módnymi značkami, bola naozaj pôsobivá.“
Tieto informácie boli zverejnené po tom, ako skupina LVMH v máji vyhlásila, že sa dohodla na 5 ročnej spolupráci s organizáciou UNESCO ohľadom prístupu všetkých módnych domov v rámci jej skupiny k „sieti expertov na regionálnej úrovni v rámci rozličných segmentov, aby bol podporený rozvoj a úspech ich iniciatívy s cieľom ochrániť biologickú diverzitu“ ,a aby vedeli zabezpečiť transparentnosť dodávateľov.
Súvisiace:
Stella McCartney sa v kolekcii Jeseň 2019 pozrela na dlhodobú udržateľnosť
Najbohatší človek Európy – Bernault Arnault
Akvizícia spoločnosti LVMH, ktorá je vlastníkom značiek Louis Vuitton, Christian Dior a Givenchy sa pomocou tejto myšlienky (aby sa módny priemysel naďalej zaoberal hlavnými otázkami týkajúcimi sa udržateľnosti) snaží získavať nových partnerov. Získanie Stella McCartney do skupiny LVMH, ktorá predstavuje najznámejšiu značku reprezentujúcu trvalú udržateľnosť v módnom priemysle, je považované za významný krok.
Vo vyhlásení spoločnosti LVMH, Arnault neskrýval svoje nadšenie a poukázal na to, že „skupina LVMH bola pred 25 rokmi prvou veľkou francúzskou spoločnosťou, ktorá mala vytvorené oddelenie pre udržateľnosť,“ … “Jedná sa o počiatok krásneho spoločného príbehu a sme presvedčení o veľkom dlhodobom potenciáli jej domu. Rozhodujúcim faktorom o jej začlenení bola skutočnosť, že Stella McCartney už veľmi skoro začala prezentovať myšlienku udržateľnosti a výroby etickým spôsobom a svoj módny dom vybudovala práve na týchto zásadných hodnotách.
Avšak dohoda medzi Stella McCartney a LVMH je pre skupinu už druhým významným partnerstvom v tomto roku. Spoločnosť v máji tohto roku totiž oznámila, že začne spoluprácu na jednej z ich kolekcií so speváčkou Rihannou. To z nej robí prvú černošku, ktorá sa pridala do módneho domu spoločnosti LVMH.
Zdroj: NYTimes