Avokádo je v poslednej dobe mimoriadne populárnou ingredienciou, pričom dostatočné zásoby a nízke ceny ešte ďalej umocňujú jeho všadeprítomnú povahu.
Podniky značky Starbucks ponúkali v priebehu minulého roka svojim zákazníkom sendviče s avokádovou nátierkou a v súčasnosti sa táto pochúťka nachádza už v permanentnej ponuke kaviarní tejto spoločnosti na území Spojených štátov a Kanady. Reštaurácie značky Chili’s Grill & Bar začali v máji servírovať hamburgre plnené týmto prestížnym plodom. Do vznikajúceho avokádového trendu sa zapojili dokonca aj siete podnikov s rýchlym občerstvením ako napríklad Wendy’s.
Zároveň existujú reťazce reštaurácií ako napríklad Chipotle Mexican Grill, v ktorých je avokádo už ustálenou a obľúbenou ingredienciou po dobu niekoľkých rokov. Nižšie ceny avokáda môžu v takomto prípade vyústiť do vyšších ziskov, pričom ceny pokrmov budú môcť ostať na nezmenenej úrovni. Zhruba polovica všetkých objednávok v reštauráciách tejto značky zahŕňa pastu guacamole, ktorá je vyrobená priamo z avokáda.

Jack Hartung, hlavný finančný riaditeľ spoločnosti Chipotle Mexican Grill, v priebehu minulého mesiaca uviedol: „Kolísanie cien avokáda má obrovský vplyv na naše podnikanie. V súčasnosti sa však vracajú na svoju normálnu úroveň.“ Hartung svojím vyjadrením odkázal na posledný kvartál roku 2018, počas ktorého ceny avokáda dosahovali svoje historické maximum v hodnote 80 dolárov. Aktuálne sa prepadli pod hodnotu 30 dolárov za debničku.
Súvisiace: Tieto tajné ingrediencie sú zodpovedné za Váš vysoký účet v reštaurácii
Poľnohospodárska promočná organizácia Hass Avocado Board uviedla, že jeden kus avokáda stál v amerických potravinárskych predajniach koncom marca približne $1,03. Jedná sa o viditeľné zvýšenie voči rovnakému obdobiu z minulého roka, keď táto cena predstavovala $1,24. Úroda pri poslednom zbere však bola mimoriadne dobrá a svetové zásoby avokáda sú vo veľmi dobrom stave. To podnecuje zásadné znižovanie cien. V polovici mája sa na americkom trhu objavilo viac než 30 miliónov kilogramov týchto plodov, pričom v priebehu minulého roka to bolo iba približne 23 miliónov ton avokáda.
Správa spoločnosti US Foods Holding z 18. mája tohto roku hovorí o tom, že americký trh je v súčasnosti zaplavený avokádami z Kalifornie a Mexika, ktoré sú najväčším producentom tejto potraviny na svete.
Narastajúca popularita avokáda
Američania sa v posledných rokoch snažia dodržiavať princípy zdravého stravovania a konzumovať zvýšené množstvá ovocia a zeleniny. Práve s týmto trendom súvisí závratný nárast popularity avokáda. Tento plod síce obsahuje obzvlášť vysoký objem tukov, ale drvivá väčšina z nich spadá do kategórie nenasýtených mastných kyselín, ktoré sú známe svojimi pozitívnymi účinkami na ľudské zdravie. Avokádo je navyše výborným zdrojom vlákniny a neobsahuje žiadny cholesterol.
Niet žiadnych pochýb o tom, že reštaurácie po celom svete sa okamžite rozhodli využiť nízke ceny avokáda a jeho čoraz väčšiu obľúbenosť medzi stravníkmi.
Podniky značky Wendy’s v priebehu marca začlenili do svojej ponuky sendvič a kurací šalát s avokádom. Nový šalát sa okamžite stretol s neočakávaným úspechom a zákazníci si ho s radosťou kupujú za cenu $6,69. A to aj napriek tomu, že obsahuje až 600 kalórií.
Todd Penegor, generálny riaditeľ spoločnosti Wendy’s, povedal: „Z tohto šalátu sme skrátka nadšení. A to najmä preto, lebo spotrebitelia si ho aktuálne skutočne obľúbili.“
Zdroj: Bloomberg