Syn miliardára Bernarda Arnaulta odmieta slovo „luxus“: „Nemyslím si, že cena by mala hrať hlavnú úlohu”

Alexandre Arnault.

V dnešnej dobe sa slovo „luxus“ začína považovať za paux pas, aspoň podľa niektorých z odvetvia.

Alexandre Arnault, 27 ročný syn miliardára Bernarda Arnaulta a generálny riaditeľ spoločnosti Rimowa, ktorá vyrába luxusnú batožinu, sa na podujatí spoločnosti Goldman Sachs vyjadril, že odmieta používať slovo „luxusný“ v spojitosti s jeho značkou. Podľa názoru Arnaulta mladšieho, slovo luxus je „príliš spájané s cenou“, zatiaľ čo luxusné odvetvia sa skôr spájajú s „kvalitou“ než s „cenou“.

Na spomínanom podujatí, podľa portálu Women’s Wear Daily, poznamenal : “Keď sa povie slovo luxusný, ako prvé vám automaticky prídu na myseľ obchody, v ktorých si nemôžete nič dovoliť a do ktorých máte hrôzu vstúpiť. Myslím si, že keď si kúpite kabelku značky Vuitton za 4 000 dolárov, tak je to dosť vysoká suma, musí teda ísť o luxusný produkt.“

„Či už ide o fľašu šampanského za 40 dolárov, kufor od značky Rimowa za tisíc dolárov, alebo miliónový náhrdelník od značky Tiffany, všetky tieto a ich produkty sú vyrábané na tej istej úrovni majstrovskej zručnosti a kvality, vďaka čomu je o tieto produkty taký záujem a ja si naozaj nemyslím, že cena by mala zohrávať hlavnú úlohu.“

Bernard Arnault a jeho rodina majú podľa posledného odhadu z časopisu Forbes hodnotu majetku na úrovni okolo 102,4 miliárd dolárov.

Nemôžem uveriť tomu, že to nie je luxusné

Arnault mladší je generálnym riaditeľom spoločnosti Rimowa odkedy bola odkúpená spoločnosťou LMVH v roku 2016. Odvtedy sú mu aj pripisované zásluhy za zvýšenie tržieb. Ako uviedol portál WWD, značka Rimowa mala tržby okolo 485 miliónov dolárov v čase, keď ju korporácia LMVH odkúpila. Arnault na podujatí banky Goldman Sachs oznámil, že spoločnosť od roku 2019 toto číslo značne prekonala.

Kufre značky Rimowa.

Keď Arnault mladší prevzal spoločnosť, súčasťou bola aj zmena cieľovej skupiny značky tak, aby bola vyhľadávanejšia mladším publikom a najmä mileniálmi, ako je on sám.

Začiatkom tohto roka sa Rimowa spojila so značkou Dior a uviedla na trh kolekciu batožiny s kúskami v cenách pohybujúcich sa od 2 440 dolárov do 4 620 dolárov. V minulom roku značka taktiež spolupracovala so značkami Supreme a Off-White. Podľa portálu WWD sa firma Rimowa chystá predávať viac než len cestovné kufre a batožinu, ale snaží o to, aby sa stala jednou z top značiek sveta pre cestovateľov.

Kabelka značky Rimowa.

Arnault na podujatí Goldman Sachs ďalej uviedol: „Postupne uvidíte, ako Rimowa príde na trh s novými produktmi v oblasti cestovania, ktoré ostávajú verné našej značke, ale aj verné prísľubu funkčnosti.“

Avšak podľa Arnaulta to, čo prináša prestížnosť značke Rimowa, nie sú spolupráce s luxusnými značkami, ani ceny pohybujúce sa v tisíckach dolárov, ale je to kvalita, kufre vyrábané z eloxovanej zliatiny hliníka a ručne robené rukoväte zo zrnitej teľacej kože.

Arnault nie je jediným z odvetvia, kto váha pri použití slova „luxusný“. Ako už predtým pre portál Business Insider uviedol Alessandro Bogliolo, generálny riaditeľ spoločnosti Tiffany, taktiež nemá toto slovné spojenie rád a snaží sa mu „vyhýbať“.

Bogliolo poznamenal: „Definujem Tiffany ako legendárnu značku, pretože je to značka, ktorá sa skutočne stala legendou.”

Rovnaké pocity vyjadril aj generálny riaditeľ spoločnosti Fauchon Hospitality Jacques-Oliver Chauvin, ktorý tvrdí: „Ak sami seba považujete za luxusného, nie ste luxusný.“ Dokonca, kým Chauvin pracoval ako manažér predaja pre spoločnosť Louis Vuitton v 90. rokoch, toto slovo bolo zakázané.

Kabelka značky Louis Vuitton.

Pre portál Skift poznamenal: „Predajcovia mali to slovo zakázané používať,“ … „Chceli sme, aby sa skôr sústredili na kreativitu, históriu a kvalitu značky. “

Zaim Kamal, kreatívny riaditeľ spoločnosti Montblanc, pre rozhovor s portálom Business Insder uviedol, že exkluzívne značky nemôžu viac definovať, čo slovo luxusný znamená pre spotrebiteľa, je teda na spotrebiteľovi, aby to spravil sám.

Kamal poznamenal: „Ľudia predefinujú význam luxusu a pre každého je luxus niečo iné,“ … „Myslím si, že toto je pre luxus ako taký v poslednej dobe najväčšia zmena, nie je to len pár predajcov diktujúcich verejnosti, že „toto je luxus“. V súčasnosti je všade okolo vás a vy sami si vyberiete, čo chcete, aby bol luxus.“

To, ako sa pojem luxus v dnešnej modernej dobe vyvíja, by malo spôsobiť, že kreatívni riaditelia mierne spomalia a začnú sa držať novej definície tohto slova. Toto slovné spojenie by tiež malo uctievať a odrážať výrobcov a prácu, ktorá sa skrýva za exkluzívnymi produktmi a nie cenu produktu. Koniec koncov, hocikto môže nalepiť cenovku na banán a predávať ho za 120 tisíc dolárov.

Zdroj: BI

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.