
Krása vie byť pre jednotlivé spoločnosti v celosvetovom merítku v hodnote miliónov dolárov, aj keď v ňom dominuje niekoľko silných značiek.
Konkurovať značkám ako L’Oreal, Estee Lauder a Shiseido je ťažké, najmä pre menšie spoločnosti. Ale jednému singapurskému startupu – Allies of Skin sa podarilo získať časť trhu v oblasti krásy, pomocou budovania globálnej siete.
Spoločnosť začala podnikať v roku 2016 a dokonca len s troma výrobkami.
Jej zakladateľ Nicolas Travis poznamenal: „Pre toto odvetvie to bolo trochu nezvyčajné, pretože máte značky, ktoré zvyčajne začínajú s ôsmimi alebo desiatimi výrobkami.“
Allies of Skin má v súčasnosti sedem produktov a nie sú lacné. Ich ceny sa pohybujú v rozmedzí od 50 dolárov (45 dolárov), pre malú fľašu čistiaceho prostriedku, po 159 dolárov (120 dolárov) za nočný produkt na tvár.
Na začiatku úspech nebol zrejmý, keďže v tomto preplnenom priemysle, kde podľa výskumnej firmy Euromonitor International len tri spoločnosti získavajú viac ako 25% trhu. Tá cesta nebola ľahká, ale oplatilo sa.
Travis povedal, že bol a aj je vytrvalý, keďže zákazníkom opakovane volá a posiela e-maily. Nakoniec presvedčil špičkových maloobchodníkov v desiatkach krajinách, aby produkty značky Allies of Skin začali ponúkať.
Spoločnosť sa tiež podieľala na rastúcom dopyte po výrobkoch od nezávislých značiek, od ovplyvňovateľov trhu a medzier na trhu. Kultové značky ako Glossier a NYX (v USA) a Charlotte Tilbury (v Británii) zaznamenali výrazný nárast vďaka takzvaným on-line ovplyvňovateľom (influencerom).
Spoločnosť Allied Market Research očakáva, že celosvetový priemysel v oblasti produktov krásy a osobnej starostlivosti bude rásť ročným tempom o 4% a do roku 2022 dosiahne 430 miliárd dolárov.
Súvisiace: Spoločnosť L’Oréal uvádza na trh plne organickú farbu na vlasy
Tento rast spôsobujú najmä digitálne tržby. Podľa minuloročnej správy od poradenskej firmy Deloitte, zákazníci stále viac obchádzajú obchodné domy, ktoré sú najdôležitejším miestom predaja luxusných produktov z oblasti krásy. V súčasnosti štyria z piatich zákazníkov v oblasti kozmetiky vyhľadávajú a nakupujú produkty práve na internete.
Allies of Skin je na vlne: elektronický obchod predstavuje viac ako polovicu celkových predajov.
Travis povedal, že očakáva rast príjmov zo 700 000 dolárov v prvom roku spoločnosti, na najmenej 2 milióny dolárov v roku 2018.
Zdroj: CNN