Áno, jedná sa o dva posledné modely automobilu Agera, ktoré vzídu z dielne svetoznámej značky Koeningsegg. Švédska spoločnosť totiž po ôsmich rokoch končí produkciu týchto super-športových vozidiel. Značka v priebehu tohto obdobia získala viacero prestížnych motoristických ocenení a stala sa výrobcom najrýchlejšieho automobilu na svete, čím zosadila z trónu model Bugatti Veyron.
Navyše sa nedá poprieť, že dva posledné kúsky škandinávskej spoločnosti vzdávajú patričnú poctu najlepšiemu vozidlu v histórií automobilového priemyslu. Tieto skvosty modelu Agera sú nazvané ako „Thor“ a „Vader“ a sú súčasťou série s názvom Final Edition, ktorá bola ohlásená už v roku 2016. Dizajn oboch vozidiel vychádza z modelu Agera RS, pričom sú vybavené viacerými jedinečnými doplnkami, ktoré značka Koenigsegg ponúka bez akéhokoľvek navýšenia štandardnej ceny.
Model Thor je charakteristický dvojfarebnou karbónovou metalízou s diamantovými vločkami. Dizajnu tohto vozidla dominuje veľká centrálne umiestnená plutva v štýle Le Mans, ktorá zodpovedá za stabilitu automobilu pri vysokých rýchlostiach. Thor je okrem toho dodávaný aj s bežným sortimentom aktívnych aerodynamických častí značky Koenigsegg.
Druhým prestížnym modelom je Vader, ktorý má tradičné čierne karbónové prevedenie s diamantovými vločkami a drobnými ozdobami z bieleho zlata. V zadnej časti tohto vozidla sú umiestnené dve malé krídla a masívny zadný spojler, ktorý je so strechou samotnej kabíny spojený elegantnými platňami.
Súvisiace:
Dubajská spoločnosť W Motors predstavila svoje druhé superauto
Nový model Aston Martin Valkyrie je beznádejne vypredaný
Oba modely sú vybavené na mieru zhotovenými prednými krídlami a zväčšenými prednými a zadnými spojlermi. Osemvalcový dieselový motor s objemom 5 litrov je doplnený dvojitým turbodúchadlom, pričom dosahuje výkon 1 360 konských síl a krútiaci moment v hodnote 1 370 Nm.
Zatiaľ čo značka Koenigsegg v súčasnosti pokračuje v konštrukcii modelu Regera, náhrada za model Agera je aktuálne vo fáze vývoja a bude predstavená na budúcoročnom autosalóne v Ženeve.
Zdroj: ITopGear, Koenigsegg