
Koncept superauta Firenze Lanciare prichádza s otázkou, na ktorej odpoveď by radi prišli mnohí majitelia lietajúcich áut sami: Bude tento nový druh “hybridu” dosahovať lepší výkon na zemi alebo vo vzduchu?
So svojimi výsuvnými krídlami pôsobí toto auto ako model zo sci-fi filmu, ktorý využíva ťah dvoch prúdových motorov Williams FJ-33, umožňujúcim mu dosiahnuť rýchlosť približne 837 km/h. Vďaka objemu palivovej nádrže takmer 1140 litrov bude mať dojazd zhruba 1360 km. Na ceste bude Firenze Lanciare využívať dva elektrické motory Tesla, s celkovou hnacou silou 1 000 koní. Z 0 na 96 km/h sa dostane za menej ako štyri sekundy, čím predbehne aj Lamborghini.
Kalifornský konštruktér, Greg Brown, má teda v odpovedi jasno a prehlasuje, že jeho superauto Firenze Lanciare prekoná na zemi i vo vzduchu akýkoľvek iný vyvíjaný prototyp lietajúceho auta.

Brown, bývalý stíhací pilot, vyzdvihuje skutočnosť, že väčšina systémov a navrhovaných prvkov použitých v tomto koncepte, je už súčasťou funkčného lietadla. Takýmito prvkami má na mysli zmesi high-tech materiálov, ktoré sú odolné aj pri nízkej hmotnosti, ako napríklad telo auta z penového jadra obalené uhlíkovým vláknom, chromolový rám a hliníkový podvozok.
Vysúvacie pneumatiky, vyrobené viacerými automobilovými výrobcami, už teraz spĺňajú navrhované technické špecifikácie. V kombinácii s odpružením terénnych nákladných vozidiel dokážu pristáť aj na nerovných povrchoch, zatiaľ čo prúdový pohon a brzdy z uhlíkových vlákien si vystačia s pristávacou dráhou dlhou iba 760 metrov.
Na rozdiel od sparťanských kokpitov väčšiny lietadiel je interiér tohto vozidla čistý luxus a kombinuje základné prvky palubovej dosky so sofistikovaným nadštandardným vybavením. Avionika zahŕňa displeje nad hlavou a mechanické kontrolky, ktoré sú istené elektricky ovládanými klapkami a stabilizátormi. Kožené sedadlá pre štyroch sú vystužené protihlukovou penou, zatiaľ čo laminované polykarbonátové okná tlmia náraz a zvuk.

Užitočnosť lietajúcich áut je však stále nezodpovedanou otázkou. Napríklad by mohli ohroziť budúcnosť charterových letov a uplatniť sa pri súkromnom lietaní. No podľa súčasných zákonov by ste museli vždy vzlietnuť a pristáť na letisku. Čo je teda jednoduchšie? Odšoférovať na letisko, prehodiť sa na letecký mód, prejsť chek-inom a vzlietnuť, alebo len jednoducho doraziť na letisko, zaparkovať a nastúpiť do lietadla? Z tohto uhľa pohľadu je lietajúce auto stále len zábavkou na voľný čas.
Nič to ale nemení na skutočnosti, že snom mnohých šoférov je uháňať superautom po diaľnici a zrazu s ním len tak vzlietnuť do vzduchu a preletieť ponad dopravnú zápchu. Táto univerzálna fantázia možno nie je až tak vzdialená realite. Lietajúce autá Pal-V totiž už obdržali povolenie jazdiť po európskych cestách a očakáva sa, že budúci rok im bude povolené aj lietať. Takže v roku 2022 začnú s výrobou. Autá ako Firenze Lanciare by v takomto prípade tvorili medzi lietajúcimi autami kategóriu superáut.

Zdroj: CarBuzz, TheFlighter