Utajovanie ceny je novým trendom na trhu s nehnuteľnosťami

Trojitý strešný apartmán s rozlohou 929 metrov štvorcových na samom vrchole budovy Hampshire House sa nachádza v južnej časti newyorského Central Parku.

Na svetovom trhu s nehnuteľnosťami sa v poslednej dobe objavuje nový trend. Je spojený s cenami nehnuteľností, ktoré sú v rámci ponuky realitných kancelárií utajené a realitní makléri ich s veľkou obľubou „poskytujú na požiadanie“.

Denník Wall Street Journal uviedol, že existuje viacero možných vysvetlení takéhoto prístupu realitných spoločností. Keď totiž cena nehnuteľnosti nie je zverejnená priamo v rámci ponuky realitnej agentúry, postupom času sa môže vykryštalizovať v súlade s meniacimi sa podmienkami na trhu s nehnuteľnosťami. Nezverejnená cena je navyše v istom zmysle symbolom súkromia a exkluzivity danej nehnuteľnosti. V neposlednom rade sa však môže jednať aj o situáciu, v ktorej sa predajca nehnuteľnosti a predstaviteľ realitnej kancelárie jednoducho nezhodli na vzájomne vyhovujúcej hodnote konkrétneho objektu.

Developer nehnuteľností Arnon Katz v súčasnosti aplikuje túto stratégiu v rámci propagácie svojho trojitého strešného apartmánu s rozlohou 929 metrov štvorcových, ktorý je situovaný na najvyššom poschodí výškovej budovy Hampshire House v newyorskej štvrti Central Park South. Katz sa rozhodol, že sa nebude pokúšať odhadnúť cenu, ktorú by boli potenciálni zákazníci ochotní zaplatiť za túto luxusnú obytnú jednotku. Jeho tím namiesto toho oslovil miestnych realitných maklérov a sľubných kupcov, ktorých požiadal o vyjadrenie ohľadom predpokladanej ceny danej nehnuteľnosti.

Súvisiace:
Anatómia rozvodu z pohľadu trhu s luxusnými nehnuteľnosťami
Ako sa bude vyvíjať európsky trh s nehnuteľnosťami v roku 2018

Nie všetci marketéri sú však fanúšikmi tejto stratégie, pretože na propagačných webstránkach ako Trulia či Zillow nie je možné uverejňovať ponuky nehnuteľností bez uvedenej požadovanej ceny. Takýmto spôsobom dochádza k obmedzovaniu počtu potenciálnych zákazníkov, ktorí sa dozvedia o tom, že daná nehnuteľnosť je dostupná na predaj.

Bradley Nelson, viceprezident marketingu v realitnej spoločnosti Sotheby’s International Realty, pre denník Wall Street Journal povedal: „Svojim klientom tvrdím, že táto stratégia pripomína stav, v ktorom sa neviete rozhodnúť, či ste skutočne tehotní. V prvom rade si totiž musíte ujasniť, či naozaj chcete predať svoj dom, alebo si ho chcete ponechať vo svojom vlastníctve.“

Zdroj: TheRealDeal

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.