
Nový majiteľ značky Versace chce viac obchodov – a chce ich rýchlo.
Spoločnosť Capri Holdings, ktorá v priebehu minulého roka kúpila taliansku módnu značku za približne 2,2 miliardy dolárov, plánuje každoročne otvoriť desiatky nových obchodov a renovovať existujúce predajne, aby tak dosiahla svoj cieľ zdvojnásobenia ročných príjmov tohto renomovaného módneho domu. Spoločnosť má okrem toho v pláne vo zvýšenej miere investovať do marketingu značky, v súlade s čím má v úmysle rozšíriť jej sortiment kabeliek a módnych doplnkov.
Jonathan Akeroyd, generálny riaditeľ značky Versace, vyhlásil: „Súčasný stav je jasný – produktivita v našich obchodoch nie je na takej úrovni, na akej by mala byť. Musíme ju preto rapídne navýšiť, čo nám skutočne pomôže dosiahnuť náš cieľ, ktorým sú ročné príjmy vo výške 2 miliárd dolárov.“
Spoločnosť Capri, ktorá vlastní aj značky Michael Kors a Jimmy Choo, má už do roku 2022 v úmysle zvýšiť počet obchodov značky Versace zo súčasných 188 na približne 300, pričom nové predajne by sa mali vyskytovať v každej geografickej oblasti naprieč planétou. Viac ako polovica existujúcich predajní Versace sa v súčasnosti nachádza v Ázii, pričom iba v Číne ich nájdete 40.
Značka v priebehu prvého júnového týždňa otvorila novú predajňu v Pekingu, ktorá sa stala najväčšou na území Číny, pričom ďalšími plánovanými lokalitami sú Paríž a Londýn. Všetky nové obchody budú spadať pod primárnu značku Versace. Ďalšie dve sekundárne značky – Versace Versus a Versace Collection – už pod novým vedením ukončili svoje pôsobenie.
Obchody Versace, ktoré sa predtým zameriavali najmä na predaj oblečenia, budú reorganizované tak, aby zákazníkom ponúkali omnoho širší sortiment kabeliek, obuvi a drobného koženého tovaru. Predajne, ktoré boli otvorené v posledných mesiacoch, sa vyznačujú bohatou ponukou kabeliek, aktoviek a batohov pre dámy aj pánov, pričom v mnohých prípadoch nahradili kolekcie šiat a kombinéz. Napríklad nový obchod vo Florencii venuje až 30% svojho priestoru rôznym doplnkom.
Akeroyd uviedol, že 28 amerických predajní značky Versace medzitým absolvuje program „kompletnej renovácie“.
Design a marketing
Veľké zmeny sa objavia aj v rámci dizajnu módneho domu. Nové štýly sa budú vo veľkej miere sústreďovať na prvky, ktoré Versace označuje ako „kód svojej značky“ – jedná sa teda napríklad o logo Medusa a zlatú barokovú potlač, ktoré sú skutočne charakteristickými motívmi. Tieto prvky budú integrované do rôznych produktových línií, od doplnkov až po kabelky.
Súvisiace:
Ako Instagram pomáha investorom pri výbere luxusných spoločností
História módneho domu Versace a jeho momentálny odpredaj firme Michael Kors
Výraznú reštrukturalizáciu zažije aj marketingový tím značky. Akeroyd povedal, že reklama značky Versace bola príliš „old school“ a v prehnanej miere sa opierala o módne prehliadky a fotografie. Nadchádzajúce kampane budú omnoho viac zamerané na individuálne produkty a budú prezentované prostredníctvom sociálnych médií.
Prvého významného uvedenia nového produktu značky Versace pod vedením spoločnosti Capri sa dočkáme na jeseň tohto roku, keď sa na trh dostane nová séria kabeliek Virtus, ktorá bola predstavená na módnej prehliadke vo februári. Spoločnosť dúfa, že dokáže zvýšiť podiel doplnkov v rámci svojich celkových príjmov zo súčasnej hodnoty 35% na úroveň až 60%.
Zdroj: Bloomberg, WSJ