Virgil Abloh je novým umeleckým riaditeľom pánskej módy značky Louis Vuitton

Módny dom Louis Vuitton 26. marca oznámil, že Virgil Abloh sa stal novým umeleckým riaditeľom zodpovedným za kolekcie pánskej módy. V tejto funkcii nahradil Kima Jonesa, ktorý opustil značku po tom, čo v januári predstavil najnovšiu kolekciu Jeseň 2018. Táto personálna zmena je významným míľnikom ako pre francúzsku značku luxusnej módy so 164-ročnou tradíciou, tak aj pre populárneho zakladateľa módnej značky Off-White. Abloh je totiž prvým Afroameričanom, ktorý sa postavil do čela dizajnérskeho tímu v rámci módneho domu, ktorý spadá do vlastníctva nadnárodného koncernu LVMH. Týždeň módy v Paríži je medzinárodným podujatím, v priebehu ktorého si mnoho ľudí uvedomí, že viaceré francúzske značky nie sú vôbec spravované typickými francúzskymi občanmi. Rasová diverzita v tomto sektore však nie je až taká zarážajúca. Okrem Abloha stojí za zmienku ešte Olivier Rousteing, ktorý pôsobí v značke Balmain, a tím v zložení Carol Limová a Humberto Leon, ktorí od roku 2011 riadia umelecké smerovanie značky Kenzo (tiež súčasť skupiny LVMH). Ľudia farebnej pleti sú s výnimkou uvedených módnych návrhárov v tomto sektore relatívnym unikátom. Situácia sa výrazne nelíši ani v Miláne.

Súvisiace: Ako vyzerali februárové týždne módy v New Yorku, Londýne, Miláne a Paríži

Ablohov nástup do funkcie umeleckého riaditeľa je síce historickým okamihom, ale nie je to po prvýkrát, čo sa jeho meno objavilo v médiách v súvislosti so spoločnosťou LVMH. Riccardo Tisci začiatkom roku 2017 opustil značku Givenchy a bol to práve 37-ročný Abloh, s ktorým popredný francúzsky módny dom údajne rokoval o potenciálnom zaplnení novootvorenej pracovnej príležitosti. Spoločnosť LVMH tieto špekulácie poprela a do vedenia značky Givenchy sa nakoniec postavila britská dizajnérka Clare Waight Kellerová, ktorá predtým pôsobila v značke Chloé. Abloh však následne poskytol rozhovor magazínu Women’s Wear Daily, v ktorom sa netajil svojimi profesionálnymi ambíciami: „Mojím cieľom je neustále sa zdokonaľovať a poskytovať módnemu priemyslu niečo nové. Chcem vytvoriť projekt, ktorým by som dokázal preskúmať, akým spôsobom je možné pozdvihnúť konkrétny módny dom na novú úroveň.“ Akýkoľvek postoj zaujala spoločnosť LVMH k vyššie uvedeným špekuláciám, toto vyjadrenie ambiciózneho dizajnéra na ňu muselo naozaj zapôsobiť. Značka Louis Vuitton je hlavným zdrojom ziskov koncernu LVMH, pričom v roku 2017 zodpovedala až za celú jednu štvrtinu jej celkových príjmov.

Vedúci predstavitelia spoločnosti LVMH si nepochybne všimli aj fenomenálny úspech, ktorý dosiahla Ablohova značka Off-White. A to najmä v priebehu roka 2017. Ablohovu pozoruhodnú schopnosť presadiť sa na módnej scéne ocenili aj riaditelia prestížnych obchodov ako Net-a-Porter, MatchesFashion.com a Ssense. Brigitte Chartrandová, riaditeľka nákupného oddelenia v obchode Ssense, uviedla: „Pre moderných mladých ľudí je skrátka idolom. Je pre nich obrovským vzorom.“ O Ablohovej popularite vypovedá aj 1,5 milióna fanúšikov, ktorí ho sledujú na sociálnej sieti Instagram. Týmto počtom bezkonkurenčne prekonáva Kima Jonesa, ktorého si obľúbilo iba 344 000 nasledovateľov. Značka Off-White napriek tomu ešte má čo robiť, aby so svojimi troma miliónmi fanúšikov predbehla značku Louis Vuitton, ktorá sa pýši 22,3 miliónmi priaznivcov.

Keď sa však povznesieme nad čísla zo sociálnych sietí, obaja módni návrhári sa tešia priazni lojálnych fanúšikov. Prirodzene, práve v tom spočíva charakter ich zamestnania. Jones pôsobil v značke Louis Vuitton po dobu siedmych rokov a podarilo sa mu pozdvihnúť pánsku módu na jeden z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich sektorov tejto značky. Mimoriadne úspešne dopadla jeho snaha o zakomponovanie trendov pouličnej módy do jeho kolekcií. Obzvlášť plodnou sa stala minuloročná spolupráca s inovatívnou značkou Supreme.

Pouličná móda je však charakteristickým prvkom aj celkového štýlu značky Off-White. Abloh je navyše jedným z najžiadanejších dizajnérov v smere nadväzovania nových spoluprác. Jeho súčasné a budúce projekty zahŕňajú spoluprácu s najrôznejšími značkami od Nike cez Sunglass Hut až po značku Ikea.

Ďalším spoločným znakom týchto osobností vo svete módy je záľuba v cestovaní. Jones sa preslávil tým, že v priebehu jedného desaťročia navštívil Japonsko až 70-krát. Abloh je tiež známym cestovateľom, ktorý sa údajne nikdy nezdrží príliš dlho na jednom mieste.

Súvisiace: Spoznajte mladého módneho návrhára, ktorý je najnovšou hviezdou New Yorku

Michael Burke, predseda a generálny riaditeľ značky Louis Vuitton, v oficiálnom vyhlásení povedal: „Virgilovu kariéru som sledoval už odkedy sme spolu pracovali v značke Fendi v roku 2006. Som nadšený z toho, že vďaka svojej úžasnej kreativite a inovatívnemu prístupu sa stal skutočne vplyvnou osobnosťou modernej éry. A to nie iba vo svete módy, ale aj v rámci populárnej kultúry. Jeho cit pre luxus a jedinečný talent budú kľúčovými faktormi, ktoré vypravia pánsku módu značky Louis Vuitton na cestu do budúcnosti.“

Abloh ohľadom svojej novej funkcie povedal: „Prijať túto jedinečnú pozíciu je pre mňa mimoriadnou poctou. Bohaté dedičstvo a kreatívna integrita tohto módneho domu je pre mňa skutočnou inšpiráciou. Jednoznačne zužitkujem oba tieto prvky pri budovaní značky v budúcnosti.“ Abloh bude aj naďalej zostavovať modely pre značku Off-White. Ako bude vyzerať jeho prvá kolekcia pre značku Louis Vuitton sa dozvieme už na prehliadke pánskej módy v priebehu júna.

Zdroj: TheGuardian

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.