Je zrejmé, že účastníci Palm Beach International Boat Show roku 2020 nebudú mať možnosť ucítiť závan čerstvo vytvrdenej živice a rovnako ani počuť trepot lodných zástav vo vetre. Na druhej strane im však bude udelené minimálne jedno privilégium, ktoré návštevníkom výstavy bežne priznávané nie je. Je ním to, že všetky produkty a ponuky, ktoré prehliadka ponúka, nájdu zhromaždené na jednom mieste aj bez toho, aby boli nútení vyjsť z domu.
Ako majiteľ prehliadky a predseda združenia Marine Industries Association of Palm Beach County uviedol: „Stále sme v procese formulácie myšlienok a nápadov, no môžem potvrdiť, že v každom z nich kladieme obrovský dôraz práve na zákazníka a usilujeme sa o čo možno najväčšie zapojenie komunity do projektu.“
Práve na základe daného úsilia sa tak organizátori podujatia rozhodli presunúť prehliadku do virtuálneho priestoru. Prvotným krokom, ktorý bol uskutočnený po zásahu Floridy koronavírusom a spolu s ním súvisiacimi obmedzeniami pohybu bolo presunutie prehliadky z neskorého marca na 14. mája. Organizátori pritom verili, že nový dátum uskutočnenia akcie im povolí prehliadku skutočne zrealizovať. Postupom času však bolo jasné, že ani polovica mája nebude bezpečným dátumom, a preto sa vedenie šou rozhodlo pre jej virtuálnu verziu, ktorá sa verejnosti sprístupní v rovnaký deň.

Organizátorom tejto udalosti je spoločnosť prevádzkujúca významné značkové výstavy Informa Market’s US Boats, ktorá taktiež poskytuje špecializované riešenia pomáhajúce firmám a klientom spájať sa, obchodovať a prosperovať. Jej prezident Andrew Doole pritom na margo výstavy konštatoval: „Chceme ponúknuť niečo hodnotné každému z vystavovateľov a rovnako aj každému človeku, ktorý sem zvyčajne príde a udržiava šou pri živote. Pôjde o akýsi prejav vďaky za ich úsilie. Práve preto sa snažíme získať čo možno najviac rozmanitý a zaujímavý obsah, ktorým harmonogram prehliadky obzvláštnime. Nechceme, aby to bolo nudné, nakoľko ľudia navštevujú jachtárkske šou preto, že sa chcú zabaviť.“
Súvisiace: 16 najnovších, najväčších a najrýchlejších modelov jácht z výstavy Fort Lauderdale
Jedna z mnohých virtuálnych prehliadok, ktorá je pravdepodobne aj tou najväčšou vôbec, bude zahŕňať jachty, rôzne lodné doplnky a vodné zábavky až do hodnoty 1,2 miliardy dolárov. Jednotlivé výstavné kúsky sú pritom vlastníctvom konkrétne až 436 vystavovateľov. Organizátori taktiež plánuju včleniť do výstavy, pre zatiaľ neurčený počet predstavení, úplne nových výrobcov.
Ústredným elementom tejto online udalosti však budú virtuálne stánky, v ktorých sa budú môcť jej návštevníci zúčastniť či už video lodných prehliadok alebo priamych chatov s výrobcami a sprostredkovateľmi. Zároveň však budú môcť aj dôkladne preskúmať všetky finančné záležitosti. Každá zákazníkom požadovaná informácia bude navyše jednoducho dohľadateľná prostredníctvom výrobcu lode, jej typu, veľkosti, ceny alebo modelu.

Sekcia s názvom „Stage“ bude zahŕňať semináre a šou, ktorých súčasťou budú rybárske prezentácie (dokonca aj pre tých najmenších), relácie o super-jachtách, či moderované alebo panelové diskusie. V sekcii s názvom „Shopping“ bude zasa možné nájsť všetkých zvyčajných vystavovateľov „pevninských produktov“, počínajúc motorovými spoločnosťami a končiac až výrobcami odevov.
Doole pritom konštatoval: „Môžeme sa pochváliť tým, že našej prehliadky sa chce zúčastniť veľké množstvo ľudí. Aktuálne tak disponujeme aj spoločnosťami, ktoré síce pôvodne neboli v našom pláne, no na ich žiadosť sme ich do výstavy zahrnuli.“
Spomínaná výstava sa však bude predovšetkým držať svojej pôvodnej zostavy vystavovateľov, pričom každá spoločnosť, ktorá sa rozhodne nevytvoriť svoj vlastný stánok, bude uvedená na zozname s internetovým odkazom. Ten zákazníka presmeruje na miesto, kde sa bude môcť dostať do priameho kontaktu s predajcom.
Šnúra menších online šou, organizovaná maklérmi a predajcami, ktorej súčasťou sa stali výstavy ako Burgess Yachts, Denison Yacht Sales a MarineMax, získali značný počet virtuálnych návštevníkov. Tým dokázali, že aj ľudia, ktorí z akýchkoľvek dôvodov nemôžu opustiť svoj domov, sa skutočne s radosťou zúčastnia takýchto výstav minimálne pre jednu alebo dve prehliadky lodí.
Minuloročná výstava Palm Beach prilákala až 53 000 účastníkov a zatiaľ čo jej virtuálna verzia nepovoľuje nakupujúcim dotýkať sa lodí, či dostať sa do ich bezprostrednej blízkosti, je viac než skvelou správou, že bude dostupná celosvetovo. Práve vďaka tomu sa predpokladá, že tohtoročná prehliadka priláka omnoho väčšie množstvo záujemcov. Koniec koncov, výstava bude oficiálne otvorená dňa 14. mája, no pre verejnosť ostane dostupnou až do začiatku jej nasledujúceho ročníka.
Vstup na výstavu je zdarma. Skvelé je, že na ňu nepotrebujete žiaden opaľovací krém. Na druhej strane si však určite zaobstarajte vlastný koktejl.
Zdroj: Fortune