Všetko, čo by ste mali vedieť o Ferrari Purosangue (SUV)

Ferrari Purosangue (SUV).

Ferrari nebude používať termín SUV, ale my áno.

Spoločnosť Ferrari vyrába SUV. V rozhovore pre magazín Car Magazine, šéf tejto spoločnosti, Louis Camilleri, však prezradil, že sa tomuto označeniu zďaleka vyhýba: „Neznášam, keď sa slovo SUV použije v jednej vete s Ferrari. To sa k našej značke nehodí. Toto vozidlo bude jedinečné v toľkých ohľadoch a úplne prekoná očakávania.“

V spoločnosti preto nazývajú tento svoj nový typ vozidla FUV, čo je skratka pre Ferrari Utility Vehicle. To znie ešte komickejšie ako označenie SUV spoločnosťou BMW, ktorá si ho pomenovala Sports Activity Vehicles (SAV). No rozumieme dôvodom, prečo spoločnosť Ferrari odmieta pomenovanie SUV. Automobiloví snobi tohto sveta totiž stále pozerajú zvrchu na typy vozidiel, ktorými jazdia bežní ľudia, takže týmto spôsobom sa chcú vyhnúť potenciálnej stigme. Nás však neoklamú, naozaj vyrábajú SUV. Prečítajte si, čo zatiaľ o tomto ich novom modeli vieme:

Purosangue je pracovný názov

Purosangue znamená plnokrvník, no na nešťastie pre spoločnosť Ferrari, je to aj meno jednej antidopingovej, neziskovej organizácie. Organizácia Purosangue Foundation si tento názov registrovala ešte v roku 2013, no spoločnosť Ferrari počas súdneho procesu namietla, že organizácia „tento názov nepoužíva na komerčné účely, a tak si naň nezabezpečila výhradné právo.“ Organizácia súdny proces spochybňuje a v dohľadnej dobe sa nedá očakávať vyriešenie tohto sporu. Zatiaľ môže Purosangue zostať pracovným názvom a v prípade potreby sa pred jeho uvedením na trh zmení.

Kostru bude mať spoločnú s modelom Roma

Platforma modelu Ferrari Roma vznikla ako platforma konvertibilnej verzie modelu Portofino, no inžinieri z Ferrari ju pozdvihli na úplne novú úroveň. Platforma pre model Roma je modulárnym dizajnom Ferrari vozidiel, ktoré majú motor vpredu, navrhnutých s ohľadom na rozmanitosť a elektrifikáciu. To znamená, že sa do nej zmestí všetko, od motora V6 po hybrid V8, ako aj ich obrovský 6,5-litrový motor V12.

Ferrari má výrobný plán na ďalšie tri roky pokrývajúci 15 vozidiel, takže očakávame, že táto platforma bude intenzívne využívaná. Model Purosangue bude mať neskôr hybridné hnacie ústrojenstvo, debutový model by mal ale mať motor V12 o sile 800 koní. Hybrid bude pravdepodobne na cestách neskôr bežnejší, no spoločnosť chce očividne najskôr prebrať titul pre najrýchlejšie SUV z rúk terajšieho držiteľa auta Dodge Durango s výkonom 707 koní.

Elektricky poháňané verzie

Spoločnosti Ferrari sa páči myšlienka využívať elektrickú energiu ako doplnok pre turbo a model Purosangue bude jej stelesnením. Podľa ľudí, ktorí nahliadli do interných dokumentov Ferrari, bude mať tento model 4.0-litrový dvojitý turbo motor V8. V kombinácii s elektrickou asistenciou bude mať SUV výkon viac ako 700 koní, čím ľahko zatieni model Lamborghini Urus s výkonom 641 koní. Tento lacnejší hybridný model V6 by mal doraziť na trh o čosi neskôr. No neočakávajte hybridné hnacie ústrojenstvo s motorom V12. Šéf marketingu spoločnosti Ferrari, Enrico Galliera, to objasnil v roku 2020 v magazíne Auto Express: „Elektrifikovať V12 znamená vytvoriť veľmi ťažké a veľké auto.“

Je pravdepodobné, že spoločnosť Ferrari použije rovnaké alebo podobné nastavenie ako benzínovo-elektrický hybridný systém modelu SF90 Stradale. Elektrifikácia sa tým však nezastaví. Vieme tiež, že Ferrari plánuje dve čisto elektrické verzie a prvá je údajne naplánovaná na rok 2024.

Nový typ 4×4 (FF)

Aj keď bude model Purosangue SUV, Ferrari si neželá, aby bol jeho výkon príliš obmedzený.

Vo výsledku teda nečakajte vzadu sedadlá pre troch ľudí, aj keď tam budú mať dostatok pohodlia.

Očakávame, že bude mať zhruba rovnakú veľkosť ako model Maserati Levante, a zdá sa, že prvé testovacie auto Ferrari má skutočne platformu modelu Roma s karosériou modelu Maserati Levante.

Ale zvnútra to nebude model Levante, ale skôr zdvihnutý model Ferrari GTC4Lusso, ktorý ho efektívne nahrádza. To znamená, že sa doňho zmestia štyria pasažieri, hoci nebude dvoj, ale štvordverové. Neočakávajte však obrovský priestor pre nohy – berte ho skôr ako praktický model na poľné cesty, také rodinné Ferrari.

Predpokladaná manipulácia

Vyskúšali sme nové vozidlo, ktoré má podobný hybridný systém ako model Ferrari SF90 Stradale a vieme, ako dobre využíva predné elektrické motory na vektorovanie krútiaceho momentu.

Očakávame však tiež, že spoločnosť Ferrari využije v modeli Purosangue všetky technológie, ktoré má k dispozícii, aby jazdilo a ovládalo sa tak, ako sa na Ferrari patrí. Máme teda podozrenie, že bude obsahovať aj vylepšený systém riadenia zadných kolies z modelu GTC4Lusso, čo môže vysvetľovať, prečo bolo v minulom roku Ferrari prichytené s testovacím modelom Purosangue oblečeným v GTC4.

Aj keď špekulujeme, pravdepodobne sa dá bezpečne predpokladať, že SUV bude vybavené aj elektronickým diferenciálom s obmedzeným preklzom a ako alternatíva budú k dispozícii aj uhlíkovo-keramické brzdy. Podstatné však je, že nižšie ťažisko ako väčšina tradičných SUV bude znamenať, že model Purosangue sa bude dať ovládať lepšie ako modely Urus alebo Aston DBX.

Ferrari ohúri interiérom

Hoci neexistujú žiadne obrázky z konceptu interiéru modelu Purosangue, značka Ferrari pozná svojich zákazníkov a vie, ako to robiť správne. Stavíme sa, že bude mať prístrojovú dosku zameranú na vodiča, ale bude venovať veľkú pozornosť priestoru pre cestujúcich a batožinu.
Aj keď bude funkčne úžitkový, musí to byť luxusný transportér, s povzbudzujúcim pohonom.

Nenechajte sa však príliš oklamať dvojdverovým stvárnením na sieti.

Už v roku 2017 CEO spoločnosti Ferrari zdôraznil, že musí byť rovnako užitočné ako SUV:„Tento priestor je príliš veľký a príťažlivý a máme veľa zákazníkov, ktorí budú viac než ochotní riadiť vozidlo značky Ferrari, ktoré má tento druh úžitkových vymožeností.“ Títo zákazníci už vlastnia superautá a kupé; budú teda čakať na model, ktorý nahradí ich rodinné SUV, a s ktorým môžu do terénu.

Príde čoskoro, vyjde draho

Pandémia narušila všetky plány, ale ak sa všetko vydarí, uvidíme produkčnú verziu modelu Purosangue začiatkom roku 2022 na okruhu autosalónov a dátum uvedenia na trh by mal byť koniec roka 2022 alebo začiatkom roku 2023. Hybridná verzia by mala nasledovať krátko potom, ale čisto elektrické verzie dorazia až v roku 2024. O cenách zatiaľ nie je žiadna reč a pravdepodobne budú oznámené až po debute, avšak s čistým svedomím môžeme povedať, že sa bude jednať o šesťciferné číslo, ktoré dostane tento model v najvyššej verzii do kategórie 300 000 dolárových áut.

Ferrari + SUV = reálnejšie superautá

Zaujímavosťou je, že spoločnosť Lamborghini zarobila v roku 2019 na svojom SUV Urus viac ako miliardu dolárov. Minulý rok bol tiež najlepším rokom značky s obratom cez 2 miliardy dolárov.
Spoločnosti Ferrari síce peniaze nechýbajú, no nezaškodí im využiť aktuálny dopyt po ultra-luxusných a rýchlych SUV autách.

Svojho času vďačila značka Porsche úspechu svojho modelu Porsche Cayenne za to, že mohla ďalej vyrábať svoje športové autá. Injekčná hotovosť z predaja SUV môže spoločnosti pomôcť rozvinúť hybridnú technológiu, na ktorej pracuje od čias modelu LaFerrari. Ak spoločnosť Ferrari hrá svoje karty správne a neobmedzí produkčné čísla modelu Purosangue, mohla by mať v rukách skutočnú dojnú kravu, ktorá by ich mohla ťahať vpred a umožniť im vytvárať šialenejšie hyperautá.

Aj keď by sme boli radi, keby sme namiesto toho videli oživenie modelu Dino, zdá sa, že ide o inteligentný krok po finančnej stránke – nutné zlo, ak chcete.

Zdroj: CarBuzz

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.