Všetko, čo potrebujete vedieť o Pagani Huayra Roadster BC v hodnote $3,4 milióna

Pagani Huayra Roadster BC.

Zoznámte sa s modelom Huayra Roadster BC, najnovším hyperautomobilom automobilky Pagani, ktorý bol nedávno predstavený virtuálne, prostredníctvom mobilnej hry CSR Racing 2 od spoločnosti Zynga ešte pred svojim verejným debutom na pripravovanom prestížom kalifornskom zraze Monterey Car Week v polovici augusta. Zatiaľ čo fanúšikovia talianskeho výrobcu netrpezlivo čakali až uvidia nový model vychádzajúci z Pagani Huayra, posledný multimiliónový hyperautomobil je s najväčšou pravdepodobnosťou poslednou verziou modelu Huayra, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2011. Tu je všetko, čo potrebujete vedieť o novom modeli Pagani Roadster BC.

Hyperautomobil s odnímateľnou karbónovou strechou je poháňaný novou 6-litrovou pohonnou jednotkou AMG V12, ktorá bola pôvodne určená na debut pre nadchádzajúceho nástupcu Huayry. Motor produkuje 800 koní, čo je o 6,2 percent viac ako motor kupé BC a krútiaci moment je na hodnote 1050 Nm. Spoločnosť Pagani tvrdí, že motor spĺňa najnovšie európske emisné normy s označením Euro 7.

Motor je spárovaný s pohonom zadných kolies, pričom prenos zabezpečuje modernizovaná verzia sedemstupňovej sekvenčnej prevodovky Xtrac s jedinou spojkou, ktorá je v porovnaní s tradičným dvojspojkovým riešením ľahšia až o 35%. Spoločnosť Pagani ešte zatiaľ nezverejnila presné dynamické parametre.

Takmer celé vozidlo je vyrobené z uhlíkových vlákien, vrátane interiéru a mechanizmu radiacej páky Pagani, vďaka čomu má táto šelma len 1250 kg. Firma Pagani uviedla, že tento super-športový automobil Roadster BC, v porovnaní s predošlím modelom Huayra Roadsterom prešiel početným množstvom úprav.

Najnovší model Pagani nebol navrhnutý iba pre jazdu v priamom smere, ale hlavne na poriadne rýchlu jazdu v zatáčkach. Všetky aerodynamické prvky generujú prítlak 500 kilogramov, pri rýchlosti 280 km/h. Huayra Roadster BC bude jazdiť na nových špeciálnych preumatikách Pirelli, vďaka čomu dosahuje absurdnú priľnavosť a dokáže v zákrutách zvládať bočné preťaženie od 1,9 g až do 2,2 g, čím prekonáva väčšinu konkurencie.

Súvisiace: Najlepšie miliónové autá súčasnosti

Huayra Roadster BC má cenu neuveriteľných 3,5 milióna dolárov (prepočítané z eur pri súčasnom výmennom kurze), čo z neho robí najdrahší model sériovej výroby, aký kedy spoločnosť Pagani vyvinula. Dôvodom tejto astronomickej ceny je použitie novej špeciálnej generácie ultraľahkého a supersilného karbónovo-titánového kompozitu Carbo-Triax HP52 a nového Carbon-Titanium HP62 G2 urečného pre výrobu podvozku. To predstavuje 450% nárast nákladov v porovnaní s materiálom použitým na bežný podvozok modelu Huayry Roadster.

Verzia Huayra Roadster BC pôvodne nikdy nemala byť vytvorená a automobilka Pagani skôr pracovala na nadchádzajúcom modeli Huayry C10. Začali sa však objavovať finančné zálohy od záujemcov na kúpu Roadsteru BC, ktoré prinútili Horacia Paganiho ho skonštruovať.

Monogram BC má za sebou jedinečný príbeh, ktorý sa vzťahuje na newyorského realitného magnáta z Talianska a zberateľa zančky Ferrari – Bennyho Caiolu. Ten v roku 2002 kúpil úplne prvý superautomobil Pagani Zonda a nakoniec sa stal blízkym priateľom Horacia Paganiho. Benny Caiola však tragicky v roku 2010 zomrel a Pagani vytvoril Huayra Coupe BC na jeho počesť.

Automobilka Pagani oznámila, že vyrobí iba 40 limitovaných exemplárov. Aj napriek svojej extrémnej cene bolo už všetkých 40 exemplároch beznádejne vypredaných a to ešte pred svojim oficiálnym debutom na verejnosti.

Zdroj: Autoblog

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.