
Módna značka Ivanky Trumpovej otvorila svoju novú pobočku na prízemí populárneho mrakodrapu Trump Tower v New Yorku. Jedná sa už o druhý pokus tejto značky preraziť vo svete kamenných obchodov na území Spojených štátov.
Predajňa na ulici Piatej Avenue v newyorskej štvrti Manhattan bola otvorená 14. decembra – teda práve včas, aby tu milovníci tejto značky mohli nakúpiť posledné vianočné darčeky svojim blízkym. Obchod je relatívne malý, ale v žiadnom prípade nebude mať núdzu o zákazníkov. Mrakodrap Trump Tower je totiž overeným lákadlom pre nekonečné zástupy turistov, ktorí sa sem prichádzajú vyfotografovať s okolitou panorámou.
Otvorenie novej pobočky prichádza na konci roku, ktorý bol pomerne náročným pre módnu značku dcéry amerického prezidenta. Povesť značky bola predmetom mnohých diskusií najmä po nastúpení Donalda Trumpa do funkcie. Spoločnosti hrozil bojkot zo strany spotrebiteľov a stratila dlhoročného predajného partnera, ktorým bola spoločnosť Nordstrom. Nová predajňa a webstránka elektronického obchodu značia, že značka sa snaží znovu presadiť a propagovať sa bližším vzťahom k svojim zákazníkom.
Súvisiace: Takto vyzerá aktuálny rebríček svetových módnych značiek
Značka sa zároveň začala zameriavať na cenovo dostupnejší tovar. To je zreteľné predovšetkým pri analýze ponuky kabeliek a módnych doplnkov v novom obchode. Spoločnosť v priebehu tohto roka stiahla zo svojej ponuky kolekciu luxusných šperkov.
Podnikanie a politika
Ivanka Trumpová v súčasnosti pôsobí aj ako oficiálna poradkyňa Bieleho domu. Odkedy bol jej otec zvolený na prezidenta krajiny, Ivanke sa darí kráčať pozdĺž tenkej hranice medzi politikou a podnikaním. Jej obchodnú značku spravuje spoločnosť Ivanka Trump Marks, ktorá neustále vyhľadáva nové príležitosti na rozvoj svojho podnikania. Ideálnym príkladom sú hotely značky Trump hotels v mestách Washington a Vancouver, v ktorých sa nachádzajú kúpeľné a wellness zariadenia s menom Ivanky Trumpovej.
Ivanka sa zriekla každodenného manažovania svojej značky, za ktorej riadenie je v súčasnosti zodpovedná Abigail Klemová. Trumpová síce previedla veľkú časť svojich aktív do trustu, ale nehodlala sa zrieknuť investícií vo svojich podnikoch.

Obchod na Manhattane je jej druhou značkovou predajňou v Spojených štátoch. Prvou bola predajňa luxusných šperkov na ulici Upper East Side, ktorú otvorila v roku 2007 a v roku 2011 sa presťahovala do štvrte SoHo. Denník New York Times však uviedol, že táto prevádzka bola zrušená v roku 2015. Značka Ivanky Trumpovej otvorila v roku 2013 ďalšiu predajňu v prestížnom obchodnom dome v centre Pekingu, ale tá sa tiež udržala na scéne iba veľmi krátko.
V súčasnosti sa v celom svete objavuje trend, v rámci ktorého klesá popularita obchodných domov a výrazne narastá obľúbenosť nakupovania cez internet. Otváranie prestížnych kamenných obchodov je v takomto prostredí overenou stratégiou módnych značiek, ktoré sa v minulosti spoliehali najmä na predaj produktov prostredníctvom rôznych partnerov. Značkové predajne umožňujú spoločnostiam zo sveta módy vyhnúť sa obchodným centrám a dávajú im možnosť dohliadať nad spôsobom prezentácie vlastných produktov a ďalšími oblasťami predaja.
Súvisiace: Ralph Lauren sa neplánuje vzdať svojho impéria
Značka Ivanky Tumpovej poskytuje predajnú licenciu veľkoobchodným spoločnostiam ako napríklad G-III Apparel Group, ktoré vyrábajú dané produkty a predávajú ich obchodom ako Lord & Taylor či DSW. Značka však nedávno začala predávať svoje produkty zákazníkom aj priamou cestou prostredníctvom elektronického obchodu na internetovom portáli IvankaTrump.com.
Nad vchodom do novootvorenej predajne je umiestnené logo zobrazujúce písmená „IT“, pod ktorými sa nachádza celé meno Ivanky Trumpovej. Toto logo bolo v priebehu posledných týždňov registrované Americkým úradom pre patenty a ochranné známky a podľa oficiálnej správy sa čoskoro objaví na produktoch pre deti, posteľnej bielizni, módnych šperkoch a technologických doplnkoch.
Zdroj: NYTimes, Yahoo