Zatvorte oči a predstavte si, že sa nachádzate v plážovom klube luxusnej skupiny Nikki Beach v Miami alebo Saint Tropez. Čo vidíte? Oslávenca striekajúceho šampanské priamo z fľaše popri tom, ako tancuje na barovom pulte? Prípadne do bronzova opálené páriky užívajúce si pobyt na komfortných ležadlách? Alebo moderného skladateľa za mixážnym pultom a celý zástup čašníkov poletujúcich po areáli?
Teraz to skúste znovu. Tentokrát sa však vo svojej predstavivosti prenesiete do nového rezortu Nikki Beach. Namiesto mixážneho pultu tu nájdete jedinečnú pagodu vybavenú masážnymi stolmi a obklopenú jemným pieskom, ako aj úžasné bazény doplnené relaxačnou atmosférou. So svojimi priateľmi už navyše nebudete tráviť čas v tradičnom bare, ale privíta Vás takzvaný „Soul Lounge“, po ktorého návšteve sa môžete vydať objavovať grécke ruiny či thajské chrámy.
Vitajte v rezorte Nikki Beach budúcnosti.
Táto luxusná značka síce nemá v pláne opustiť (a ani spomaliť) svoje podnikanie v rámci rýchlo sa rozrastajúceho sektora plážových klubov, no na druhej strane podniká zásadné kroky v budovaní prepychových hotelov a rezortov so zameraním na zenový štýl východných kultúr. V priebehu nasledujúcich piatich rokov totiž plánuje otvoriť až 20 prestížnych zariadení v tradičných ale aj novoobjavených destináciách, medzi ktoré sa nepochybne radia miesta ako Santorini, Grécko, Čierna hora a ďalšie destinácie v Stredomorí, juhovýchodnej Ázii a Karibiku.
Súvisiace: Pozdĺž panamského pobrežia sa rozrastajú luxusné rezorty
Alexander Schneider, viceprezident spoločnosti Nikki Beach Hotels & Resorts pre Európu a Stredný Východ, uviedol: „Koncepty plážových klubov a dovolenkových rezortov môžu bez problémov existovať v symbiotickom vzťahu. Každý človek má introvertnú aj extrovertnú stránku. V priebehu niektorých častí dňa jednoducho chceme svetu ukázať, čo sa v nás skrýva, avšak inokedy túžime iba po pokojnom útočisku s knihou v ruke.“

„Disruptívna“ značka hotelov
Deanna Tingová, editorka portálu Skift, potvrdila, že spoločnosť Nikki Beach je v súčasnosti naozaj vychádzajúcou hviezdou hotelového priemyslu. Vo svojej analýze uviedla: „Momentálne existuje iba pomerne málo značiek, ktoré kombinujú zážitok z pobytu pri bazéne s kúpeľnými a wellness službami, v rámci ktorých máte možnosť úplne sa zregenerovať.“ Ideálnymi príkladmi sú hotelierske skupiny ako MGM či Sands. Treba tiež poznamenať, že konkurenti týchto značiek sú obvykle vo väčšej miere zameraní na mestské prostredie (W Hotels), prípadne fungujú výhradne na lokálnej úrovni (Gansevoort), alebo ponúkajú omnoho menej bohémske zážitky (Soho House a SLS). Tingová ďalej uviedla: „V tomto sektore sa nepochybne naskytajú úžasné príležitosti.“
Skupina Nikki Beach doteraz zdokonaľovala svoj koncept luxusného rezortu predovšetkým v rámci štyroch celosvetovo vyhľadávaných destinácií, ktorými sú prístavné rezortné mesto Porto Heli v Grécku, ostrov Koh Samui v Thajsku, rezortné mesto Bodrum v Turecku a odnedávna aj legendárny Dubaj.

Inovatívne zariadenia v týchto destináciách uprednostňujú blahobyt pred alkoholom, pričom niektorým z nich dokonca úplne chýba plážový klub. Namiesto toho tu však nájdete špičkové vybavenie v podobe prepychového wellness centra Nikki Spa a vždy prístupnej reštaurácie Café Nikki, ktorá sa vo veľkej miere zameriava na zdravú kuchyňu. Je veľmi pravdepodobné, že tieto dva prvky sa budú často opakovať aj v rámci ďalších plánovaných rezortov značky Nikki Beach.
Všetky štyri rezorty, ktoré už v súčasnosti ponúkajú svoje služby medzinárodným cestovateľom, disponujú na portáli TripAdvisor štyri a pol až päťhviezdičkovým hodnotením. Tieto zariadenia sa vo všeobecnosti stretávajú s mimoriadne pozitívnymi ohlasmi zo strany zákazníkov, pričom najzávažnejšie sťažnosti návštevníkov sa obvykle týkajú prebdených nocí v dôsledku neodolateľnej zábavy. Kvalita stravovania a služieb, ktoré Schneider označuje za hlavné určujúce činitele značky, sa na hodnotiacom portáli síce stretávajú so zmiešanými recenziami, ale samotný dizajn a možnosti relaxu patria medzi tie najsilnejšie stránky značky Nikki Beach.
Všetky spomenuté kvality korešpondujú s primárnym zámerom značky Nikki Beach, ktorá sa snaží byť „oslavou života ako takého“. Zakladateľom tejto značky je Jack Penrod, ktorý pomenoval spoločnosť po svojej dcére, ktorá zahynula pri autonehode vo veku iba 18 rokov. Schneider povedal: „Miesta, ktoré Vám ponúkajú štýlové zážitky, si obvykle vyžadujú, aby ste si obliekli rovnako štýlové luxusné oblečenie. My chceme dosiahnuť, aby ste sa cítili veľmi pohodlne kdekoľvek a v akomkoľvek stave sa nachádzate.“

Risk a zisk
Erich Joachimsthaler, odborník na budovanie značiek v rámci hotelového priemyslu, potvrdil, že prístup, aký zaujala značka Nikki Beach, ju s najväčšou pravdepodobnosťou bude posúvať vpred aj v rámci nepravdepodobných možností expanzie. Joachimsthaler uviedol, že budovanie emocionálneho spojenia so zákazníkmi je skutočne veľmi účinnou stratégiou.
Na druhej strane sa však obáva toho, že spoločnosť by mohla obmedzovať svoj vlastný rozvoj jednoducho tým, že bude všetky svoje kluby a rezorty aj naďalej uvádzať pod značkou Nikki Beach. Tento odborník totiž vysvetlil, že stratégia zameraná na budovanie sekundárnych značiek vo väčšine prípadov umožňuje materskej spoločnosti dosahovať omnoho rýchlejší rast.
Ďalším kľúčovým faktorom v rámci expanzie je samozrejme aj udržiavanie si tej správnej cieľovej klientely. Joachimsthaler vysvetlil: „Každý konkrétny rezort je v konečnom dôsledku iba odzrkadlením ľudí, ktorí v ňom trávia čas. Osobne by som určite nechcel navštíviť zariadenie Nikki Beach a stretnúť tam rodinu s deťmi, ktoré by špliechali vodu všade okolo seba.“
Toto však doteraz nebolo žiadnym problémom. Rezort Nikki Beach v Dubaji zaznamenal v priebehu prvého roka svojho fungovania až 85% vyťaženie, čo je podstatne viac ako miestny priemer na úrovni 65%. Schneider pripisuje tento úspech veľmi pozitívnej reputácii značky a lojálnej zákazníckej základni, ktorú si vybudovala v tomto regióne.

Čo bude ďalej
Značka Nikki Beach sa v priebehu tohto leta síce snažila presadiť aj v prestížnej štvrti Hamptons, avšak tento pokus nepríjemne zlyhal. To iba podčiarkuje skutočnosť, ako rýchlo sa môže meniť reputácia značky v tomto prostredí a ako málo priestoru tu existuje pre akékoľvek chyby. Hotelový priemysel je totiž v súčasnosti mimoriadne silným konkurenčným prostredím. Schneider sa však nenecháva odradiť ani takýmito prešľapmi a tvrdí: „Svet ešte stále hľadá malé značky, ktoré majú dušu a nie sú poháňané túžbou po celosvetovej nadvláde.“
Súvisiace: 9 dovolenkových destinácií pre páry, ktoré Vám zmenia život
Schneider však aj napriek svojmu vyjadreniu verí, že značka Nikki Beach neostane iba pri plážach: „Viem si predstaviť, že by sme v budúcnosti uviedli do prevádzky napríklad lyžiarsky rezort Nikki Beach. Keď sa nad tým totiž zamyslíte, naše podnikanie vôbec nie je o samotnej pláži. Všetko je to o ľuďoch, ktorí sa schádzajú na jednom mieste a vytvárajú si spoločné zážitky.“

Zdroj: Skift