
Módna spoločnosť H&M v poslednom období spolupracovala s niekoľkými uznávanými dizajnérmi, čo sa nakoniec stalo veľkým lákadlom pre jej zákazníkov. Výnimkou nie je ani najnovšia spolupráca s talianskou značkou Moschino, ktorá bola oficiálne spustená vo štvrtok 8. novembra.
Dlho očakávaná kolekcia bola dôvodom neúnosne dlhých radov, ktoré sa tvorili pred obchodom švédskeho predajcu v Londýne. Modely z tejto kolekcie sa okamžite začali predávať aj na sekundárnom trhu – napríklad na portáli eBay, kde jednotlivé produkty dosahovali úžasne vysoké ceny. Obrovský nával zákazníkov v deň uvedenia kolekcie na trh tiež spôsobil výpad britskej webstránky značky H&M, na čo jej fanúšikovia okamžite poukázali na sociálnej sieti Twitter.
#MOSCHINOxHM well done for not even having the website working for the launch!!!!! #pathetic @Moschino @hm
— Maria Godfrey (@Maria1Godfrey) November 8, 2018
Oblečenie z novej kolekcie sa veľmi rýchlo míňalo z regálov a ľudia začali predávať niektoré zo svojich tovarov na predajnej stránke eBay za výrazne nadhodnotené ceny. Kožená bunda zdobená zlatou retiazkou, ktorú ste si v značkovej predajni mohli kúpiť za cenu 499 dolárov, sa na druhotnom trhu na portáli eBay predávala prinajmenšom za 590 dolárov.
Táto kolekcia bola očakávaná už od apríla, keď Jeremy Scott, dizajnér značky Moschino, ohlásil spoluprácu so spoločnosťou H&M počas populárneho festivalu Coachella.
Prvá oficiálna propagačná brožúra novej kolekcie bola odhalená v priebehu októbra. Zahŕňala odvážne modely pouličného oblečenia s motívmi Disneyho rozprávok, Scottovu ikonickú potlač so zlatými reťazami, jedinečné doplnky, kožené bundy a dokonca aj mikiny pre psov.

Značku Moschino založil dnes už zosnulý dizajnér Franco Moschino. Scott bol menovaný kreatívnym riaditeľom módneho domu v priebehu roka 2013 a do každodenného života značky Moschino priniesol svoju posadnutosť ikonografiou (v minulosti vytvoril nové interpretácie loga Barbie, McDonald‘s a Coca-Cola), výraznými farbami a populárnou kultúrou.

Zatiaľ čo mnohí poprední dizajnéri sa doteraz vyhýbali lacnejším predajcom v rámci módneho priemyslu, práve títo predajcovia sa ukázali byť veľmi lukratívni a lákaví. Karl Lagerfeld sa v roku 2004 stal prvou ikonickou módnou osobnosťou, ktorá rozbehla spoločný projekt so značkou H&M. Odvtedy s ňou spolupracovali už aj mená ako Stella McCartney, Balmain, Alexander Wang či Erdem.
Zdroj: H&M, TheIndependent