Jeremy Scott, kreatívny riaditeľ módnej značky Moschino, si nedávno zaspomínal na minulosť. V polovici apríla totiž na sociálnych sieťach uverejnil fotografiu spred viac než desiatich rokov, na ktorej pózuje spolu s modelkou Lindsey Lohan.
Ak si pamätáte toto obdobie, pravdepodobne naňho spomínate s istou dávkou nostalgie. Lindsey Lohan sa vtedy tešila zo sladkých plodov svojej kariéry v šoubiznise a bola plná kalifornského elánu. Scott bol populárnym miláčikom večierkov, kde okúzľoval svojim jedinečným štýlom. Zverejnená fotografia priniesla dizajnérovi mimoriadne pozitívnu odozvu zo strany jeho fanúšikov a sám poznamenal, že snímka zobrazuje „staré dobré časy“.
Následne však verejne vyhlásil, že dobré časy čoskoro nastanú opäť. Talianska módna značka Moschino pod Scottovým vedením sa totiž dohodla na vzájomnej spolupráci so švédskou značkou H&M. Spoločná kolekcia týchto dvoch popredných hráčov módneho priemyslu ponesie názov Moschino [tv] H&M, a na trhu sa objaví 8. novembra tohto roku. Prvá správa o tejto spolupráci vyplávala na verejnosť 14. apríla v rámci Scottovho 11. výročného večierku v rámci hudobného festivalu Coachella. Podujatia sa zúčastnila aj svetoznáma modelka Gigi Hadid. Chýbala jedine Lindsey Lohan a Scott s úsmevom povedal: „Keby tu bola, určite by som o tom vedel.“
Niet pochýb o tom, že Scott je skutočne celebritným dizajnérom. Teší sa priazni miliónov fanúšikov a mnohí z nich sú zároveň jeho blízkymi priateľmi. Pred slávnostným večierkom ho poctila návštevou modelka Pixie Geldof a návrhárka Ashley Williams. Počas večere sa stretol s francúzskym hudobným producentom Pedrom Winterom. A aj po samotnom podujatí bol obklopení mladými a slávnymi ľuďmi.
Jeho nová spolupráca so švédskou značkou je nepochybne premyslená a inteligentne naplánovaná. Aj napriek tomu, že Scott navrhuje a predáva oblečenie v rámci luxusného sektora, vo svojej podstate nie je dizajnérom, ktorý by sa v prílišnej miere sústredil na exkluzivitu. Ohľadom svojho širšieho záberu povedal: „V súčasnosti už nepokračujem vo svojej spolupráci so značkou Adidas. A doteraz som nanešťastie nemal žiadny iný spôsob, ktorým by som dokázal uspokojiť svojich fanúšikov. Vďaka spolupráci so značkou H&M som znovu nadobudol pocit, že svojmu publiku mám čo ponúknuť. Mnoho mladých ľudí miluje moje oblečenie. Okrem toho však navrhujeme aj puzdrá na mobilné telefóny a ďalšie podobné drobnosti. Páči sa mi, že naše produkty budú teraz znovu dostupné širokej verejnosti.“
Rovnaký názor tlmočia mnohí módni návrhári, ktorí sa odhodlávajú na podobné spolupráce. Napriek tomu sa však zdá, že Scott je mimoriadne nadšený z tohto smerovania svojej značky. Ceny modelov v kolekcii Moschino [tv] H&M sa pohybujú v rozpätí od 25 do 300 dolárov a efektívne tak dláždia cestu do sveta luxusnej módy aj bežným zákazníkom. Kolekcia zahŕňa dámsku a pánsku módu, rovnako ako niekoľko zatiaľ neodhalených špecifických prvkov. Scott povedal: „Jedným z nových modelov budú aj šaty posiate striebornými flitrami. Rifľovinu sme sa rozhodli využiť úplne novým spôsobom a kabáty budú buď netradične krátke, alebo výnimočne dlhé. Celá kolekcia sa ponesie v duchu kombinácie medzi športovou a elegantnou módou. V niektorých prípadoch jednoducho vezmem jeden z našich minulých modelov a zdokonalím ho. Inokedy je skrátka všetko dokonalé tak, ako to je.“
Scott pred niekoľkými rokmi predstavil svetu tašku štylizovanú do podoby motorkárskej bundy a úplne ňou ohromil celú módnu scénu. Tentokrát si pre svojich fanúšikov pripravil ďalšie prekvapenie: „Pripravujeme miniatúrnu verziu tejto tašky. Milujem ju. Mohla by byť príveskom na retiazke, alebo zapaľovačom. Skúšal som ju už uviesť aj v rámci značky Moschino, ale zatiaľ sa mi to nepodarilo. Som si však istý, že práve táto taška je jedným z minulých produktov, ktoré sa musia vrátiť do našej súčasnej ponuky. Zároveň som si však vedomý skutočnosti, že sa naozaj musím sústrediť na rozdiely. Celé mi to tak trochu pripomína hlavolam. Ako Vám mám poskytnúť charakteristické prvky, vzhľad a štýl značky Moschino a pritom sa držať vlastných princípov z minulosti?“
Súvisiace: H&M spúšťa novú luxusnú značku
Ann-Sofie Johansson, kreatívna poradkyňa značky H&M, sa ohľadom pripravovanej kolekcie vyjadrila nasledovne: „V rámci dámskej kolekcie pripravujeme 45 jedinečných modelov spolu s doplnkami. Práve doplnkov bude v tomto prípade mimoriadne veľa, ale Scott je v nich skutočne dobrý. Pánska móda bude zahŕňať 20 modelov a ďalšie doplnky. Táto spolupráca bude naozaj výnimočná. Bude symbolizovať zábavu, ktorú je možné dosiahnuť iba v módnom priemysle. Bude plná energie a zákazníkom nepochybne vyčarí úsmev na tvári.“
Scott ďalej uviedol: „Myslím si, že najväčším úspechom módneho návrhára je to, keď ľudia nosia jeho oblečenie, cítia sa v ňom dobre, bavia sa, fotografujú sa v jednotlivých modeloch a vytvárajú si tak nové zážitky.“
Kolekcia Moschino [tv] H&M bude dostupná na internete a vo vybraných predajniach značky H&M po celom svete už 8. novembra tohto roku.
Zdroj: The Independent, BBC