
Blahoželáme rodine Enza Ferrari k narodeniu dieťaťa, ktorému dali meno Ferrari 296 GTB. Toto najmladšie superauto v rodine nahrádza v legendárnej línii modelov so stredným motorom model F8 Tributo a prináša dva zvraty: jeden nový a jeden starý. Nový: je to hybrid, starý: má motor V-6. Prvý v cestných osobných autách značky Ferrari.

V 50-tych a 60-tych rokoch Ferrari, klasický výrobca typu “vyhrávam v nedeľu, predávam v pondelok” dominoval na mnohých závodoch vďaka svojím autám so silným motorom.
V 60. a 70. rokoch chcel Ferrari uviesť na trh cenovo dostupnejší model športového auta so slabším motorom, ktorému však nechcel dať svoje hrdé logo vzpínajúceho žrebca. Preto Ferrari uviedol na trh líniu Dino, pomenovanú podľa prezývky svojho syna Alfreda „Dina“ Ferrari, ktorý zomrel vo veku 24 rokov na komplikácie so svalovou dystrofiou. Línia Dino prinášala jediné modely z dielne Ferrari so šesťvalcovým motorom V-6, ktorý pomohol Dino vyvinúť skôr, ako zomrel. Na trhu debutovala modelom 206 kupé, vyrábaným od roku 1966 do roku 1974 (neskôr známym ako 246 GT a GTS).

Rok 2021 a spoločnosť Ferrari viac nemá problém so spojením svojho ikonického loga vzpínajúceho sa žrebca a šesťvalcového motora. Hoci je pravdou, že sila tohto motora v modeli 296 GTB je navýšená dvomi turbodúchadlami, ktoré sú schopné výkonu so silou 654 koní. Spolu s elektrickým motorom je tak toto auto schopné podať výkon až 818 koní. Nič pre strednú triedu.
Ako dokazuje hybrid Ferrari SF90 v hodnote $800 000, prívlastok elektrický znamená budúcnosť značky Ferrari. Nielen kvôli emisiám, ale najmä preto, že elektrina predstavuje jediný spôsob ako konkurovať vo všetkých tabuľkách s číslami, podľa ktorých sa ľudia rozhodujú pre kúpu neuveriteľne rýchlych a drahých áut.

Čo sa ceny týka, spoločnosť Ferrari zatiaľ žiadnu neuviedla. Dá sa očakávať, že bude vyššia ako $277 000 , čo je cena modelu F8 Tributo, ktorého je ideovým nástupcom.

Zdroj: GQ