“Zeleninoví mäsiari” sú novým trendom, ktorý môže prísť aj do vašej reštaurácie

Nakrájajú vám jedlo založené na rastlinnej strave doslova s kulinárskym umením.

Názov „zeleninový mäsiar“ znie ako „oxymorón“. Je to názov až doteraz vyhradený pre činnosti spojené s mäsom. Sieť Fresh Market v obchodnom dome Harrods v Londýne sa však snaží tento trend zmeniť tým, že sa pochválila novým tímom vegetariánskych špecialistov, ktorí nasekajú, nakrájajú špirálovito a na mieru upravia rezy brokolice, ružičkového kelu, repy a podobne. Niekto by mohol dokonca zájsť tak ďaleko, že by to nazval „zeleninovým mäsiarstvom“. Harrods to tiež takto nazýva.

Až štvrtina Britov sa údajne pri večeri vyhýba mäsu a rybám. Obchodný dom Harrods zhrnul, že odborníci na zeleninové mäsiarstvo poradia s kulinárskymi dilemami, napríklad ako sa restuje baklažán v sójovomaslovej paste, alebo ako sa namixuje super zelené smoothie z kelu, špenátu, zeleru, limetky a ananásu, po ktorom bude vysoký dopyt. Napriek tomu sú mäsiari nad vecou. Keith Fisher, výkonný riaditeľ Institute of Meat poznamenal:„Myslím si, že mnohí mäsiari budú vidieť tento názov ako zručnosť ich remesla“, … „Nie je to len o sekaní niečoho – to môžu robiť aj predajcovia zeleniny a ženy v domácnosti.“

Súvisiace: 14 najdrahších vegetariánskych ingrediencií na svete

Napriek tomu si tím Harrods zachováva svoj názov, bez ohľadu na to, aký kontroverzný je vo vyjadreniach Fisher a jeho priatelia. Ukázalo sa, že luxusný obchodný dom nie je sám vo svojej obhajobe, pretože tento trend sa rozširuje po celých Spojených štátoch. Reštaurácia Showfish s ponukou čerstvých rýb v Hamptonskom Gurney’s Star Island Resort & Marina, bude mať v rámci svojich kulinárskych ponúk k dispozícii vlastného “zeleninového mäsiara”. Okrem toho, rovnomenný pop-up zeleninový mäsiar pôsobí na Floride v časti Daytona Beach, kde vzdeláva ľudí o výhodách diéty založenej na rastlinnej strave (a na jej dobrej chuti).

Medzitým, späť k Harrods, zelenina nikdy nevyzerala zelenšie – alebo viac sezónne. Keď “zeleninová mäsiarka” Jasmin Makishi nie je zaneprázdnená prípravou čerstvých rezov, pôsobí ako kulinársky zdroj pre zákazníkov, odporúča im sezóne produkty a transformuje ich do skutočných jedál. Všetko toto “umenie” vykonávajú za skleneným pultom, rovnako ako pri tradičnom mäsiarstve. Jedná sa o prácu, ktorá je vykonávaná pred očami zákazníka a podľa slov Makishi, prináša „divadelný zážitok“ do sveta špenátu a zeleru.

Zdroj: NYTimes

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.