Značka Dolce & Gabbana sa zameriava na cestoviny

Nový slogan značky D&G: „Rodina, cestoviny a Taliansko!“

V septembri sa v Paríži konala módna prehliadka ikonickej talianskej značky Dolce & Gabbana. Kolekcia Jar 2018 sa vyznačovala nápaditými modelmi oblečenia s netradičnou tematikou jedla. Návštevníci prehliadky obdivovali napríklad nohavice s vysokým pásom a potlačou, ktorá zobrazovala mrkvy a reďkovky, či riasené šaty zdobené tradičnými talianskymi trubičkami cannoli a sukňu s motívom plechoviek s paradajkami.

Zdá sa, že Stefano Gabbana a Domenico Dolce myslia v poslednej dobe iba na jedlo. Obzvlášť obľubujú cestoviny. V priebehu tejto jesene sa spojili so spoločnosťou Pastificio di Martino, ktorá je uznávaným výrobcom talianskych cestovín. Z ich spoločného úsilia vzišla extrémne limitovaná edícia balených cestovín, ktoré sprevádza zástera značky Dolce & Gabbana. Po celom svete bude dostupných iba 5 000 takýchto luxusných balení cestovín. Z toho menej ako 1 000 kusov sa dostane na trh v USA.

Cestoviny chutia najlepšie po prechádzke na módnom móle.

Spoločnosť di Martino sa zaoberá tradičnou výrobou cestovín už od roku 1912. Je zodpovednou za výrobu prvých cestovín, ktoré prekonali Panamský prieplav. V súčasnosti sú dostupné vo všetkých kútoch sveta. Ročné príjmy spoločnosti dosahujú viac než 163 miliónov dolárov. Cestoviny tohto výrobcu sú v rámci USA dostupné v sieti predajní Whole Foods.

Súvisiace: Najlepší kaviár na svete už nepochádza z Ruska

Rodinná spoločnosť sídli v malom horskom meste Gragnano, ktoré je známe dlhou históriou výroby tradičných talianskych sušených cestovín. Nachádza sa neďaleko mesta Neapol. Spoločnosť di Martino produkuje viac než 9 000 ton cestovín denne, v 125 rôznych tvaroch. Všetky produkty sú vyrobené zo 100% talianskej tvrdej pšenice aj napriek tomu, že taliansky trh je v poslednom čase zaplavený lacnou pšenicou z Kanady. Cestoviny tohto výrobcu majú dokonalú textúru a chuť, vďaka čomu sú obzvlášť obľúbené v rámci kulinárskeho hnutia Slow Food.

Módny gigant Dolce & Gabbana nezasahuje do receptúry či výrobného procesu rodiny di Martinovcov. Stojí za návrhom balenia niekoľkých tvarov cestovín a už spomenutej značkovej kuchárskej zástery. Pútavá limitovaná edícia zahŕňa balenia pre tri druhy cestovín, medzi ktoré patria špagety, duté paccheri a penne mezzani rigate.

Dizajn balení sa pohráva s tradičnými vizuálnymi prvkami južného Talianska. Z vrecka cestovín sa na Vás usmieva atraktívna bruneta podobná Sophii Lorenovej, ktorá v rukách drží tanier plný cestovín s paradajkovou omáčkou. Na balení svieti štylizovaný slogan „La Famiglia, La Pasta, e L’Italia!“, čo v preklade znamená „Rodina, cestoviny a Taliansko!“. Štýl balenia síce evokuje atmosféru južného Talianska, no hlavný motív je doplnený ilustráciami architektonických prvkov z ostatných častí krajiny. Radí sa medzi ne gotická katedrála Duomo di Milano, Koloseum či Šikmá veža v Pise.

Na trh poputuje iba 5 000 kusov značkovo balených cestovín.

Cestoviny v značkových baleniach sa budú predávať v setoch, ktoré pripomínajú darčekové koše. Budú dostupné v predajniach spoločnosti Pasta di Martino v Neapole a Bologni. Na území USA sa budú predávať od 15. novembra prostredníctvom online obchodu na stránke dimartinodolcegabbana.com a vo vybraných kamenných obchodoch, medzi ktoré patrí napríklad Buon’Italia na trhu Chelsea Market v New Yorku. Talianska spoločnosť plánuje expanziu na americký trh a v priebehu roku 2018 otvorí svoju vlastnú predajňu v centre New Yorku. V Londýne sa budete môcť dostať k darčekovým baleniam v obchodoch Harrods, pričom za výzdobu vianočných výkladov týchto obchodov bude zodpovedať priamo značka Dolce & Gabbana. Cena celého setu cestovín bude predstavovať približne $110. So značkovou zásterou sa môžete zoznámiť prostredníctvom fotografie, ktorú na sociálnej sieti Instagram zverejnil Stefano Gabbana.

Kuchárska zástera značky Dolce & Gabbana.

Guiseppe di Martino, generálny riaditeľ spoločnosti Pastifico di Martino tvrdí, že toto je len prvým z mnohých spoločných projektov uznávaného módneho domu a výrobcu cestovín. Keď sa návrhári rozhodli naplno využiť potenciál potravinárskych motívov v rámci svojich módnych návrhov, hľadali vhodného partnera pre budúce projekty zamerané na kulinársku sféru. Našli ho práve v spoločnosti di Martino. Guiseppe di Martino vraví: „So značkou Dolce & Gabbana sme uzavreli kontrakt na najbližšie dva roky. Rokovali sme však o tisíckach nápadov a balené cestoviny sú len prvým z nich. Je to po prvýkrát v dejinách, čo sa jedlo a móda spojili takýmto spôsobom.“ Di Martino ďalej dodáva, že Dolce & Gabbana plánuje pozoruhodnú vianočnú výzdobu luxusných predajní Harrods, a talianske cestoviny budú jej kľúčovou súčasťou.

Súvisiace: Pátranie po perfektnom steaku…

Cestoviny sa medzitým stali významným marketingovým prvkom kampane, v rámci ktorej značka Dolce & Gabbana propaguje nové produkty zo sveta módy a krásy. V najnovšej reklame na luxusný parfém The One vystupuje herečka Emilia Clarková, hviezda seriálu „Game of Thrones“, tancuje po preplnenej talianskej ulici a nakoniec si sadne k stolu, na ktorom je tanier so špagetami. V reklame nie je viditeľná značka cestovín, ale jedná sa práve o produkt spoločnosti di Martino. Cestoviny hrajú oveľa prominentnejšiu rolu vo videu, ktoré bolo natočené bezprostredne po módnej prehliadke v Miláne, kde značka Dolce & Gabbana predvádzala svoju kolekciu Jar 2018.

Zdroj: Vogue Australia, Food & Wine

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.