Starbucks Vám chce ponúknuť jedlo, ktoré stojí za to

Kaviarne spoločnosti Starbucks budú čoskoro ponúkať aj čerstvo upečený taliansky chlieb.

Spoločnosť Starbucks mala pred desiatimi rokov krízu identity. Predseda spoločnosti Howard Schultz chodil po celom svete a vyhlasoval, nakoľko si prestížny reťazec kaviarní cení remeselné majstrovstvo a ako sa snaží budovať úspešnú komunitu zákazníkov. Pravdou však bolo, že podniky Starbucks sa stali iba o niečo lepšími a podstatne drahšími verziami klasických kaviarní, od ktorých spoločnosť odhovárala svojich klientov. Medzi jej konkurentov dnes totiž patria celosvetové reťazce ako McDonald’s či Dunkin Donuts, a Starbucks má čoraz väčší problém vyrovnať sa s ich všeobecným úspechom.

Spoločnosť Starbucks, ktorá sídli v americkom meste Seattle, so rozhodla vrátiť do hry. Schultz bol istý čas majiteľom basketbalového tímu Seattle Sonics, no po neúspešnej kariére športového manažéra ho predal investorom z mesta Oklahoma City. Následne zameral všetok svoj čas na výkon funkcie generálneho riaditeľa kaviarenského giganta. V prvej fáze renovácie sa spoločnosť zamerala na nákup najmodernejších kávovarov a prístrojov na preženie kávy. Medzi popredné značky v tejto oblasti patria Stumptown, Intelligentsia a Blue Bottle. Spoločnosť Starbucks ich v minulosti z neznámych dôvodov nezahrnula do svojej výbavy.

Súvisiace: Bohatí prikladajú väčší význam zdanlivej „prirodzenosti“ potravín

Sieť kaviarní následne začala ponúkať zmesi kávových zŕn, ktoré pochádzajú z jednej lokality či plantáže. V roku 2014 otvorila podnik s názvom Reserve Roastery and Tasting Room, ktorý sa mal stať svätyňou kávy v meste Seattle. V objekte sa nachádza vlastná pražiareň kávy a organizujú sa tu ochutnávky prestížnych káv z celého sveta.

Nová ponuka kaviarní spoločnosti Starbucks. Talianske cornetti z pekárne Rocco Princi.

Je potrebné poznamenať, že spoločnosť Starbucks mala v minulosti vybudovanú úctyhodnú reputáciu vo svete kávy a kaviarní. Čo sa však týka jedla, ktoré ponúkala vo svojich zariadeniach, nedarilo sa jej naplniť očakávania svojich zákazníkov. Väčšina potravín v kaviarňach spoločnosti slúžila výhradne na zahnanie hladu, pričom ponúkala iba minimálny kulinársky zážitok. To platí pre vajíčkové chlebíčky ohrievané v zvláštnych rúrach, či nevýrazné generické pečivo, ktoré sa na Vás pozeralo spoza sklenených pultov. Takýto druh tovaru pôsobí ešte oveľa zarážajúcejšie medzi ponukou prémiových káv v podniku Reserve Roastery.

Pult v kaviarni Reserve Roastery s novými druhmi talianskeho pečiva.

Súvisiace: Značka Dolce & Gabbana sa zameriava na cestoviny

Aj v tomto smere však možno svitá na lepšie časy. Rocco Princi je popredným talianskym pekárom z Milána, ktorý vlastní rovnomenné kaviarne na šiestich lokalitách po celej Európe. V súčasnosti plánuje nadviazať spoluprácu so spoločnosťou Starbucks. Na pultoch Reserve Roastery sa tak objaví prvotriedny čerstvý chlieb, talianske cornetti, chlebové placky focaccia, sendviče plnené salámou z Milána a syrom mozzarella di bufala. To tiež znamená, že jedlo sa už viac nebude jednoducho ohrievať v malých rúrach. Po prvýkrát v histórií bude Starbucks variť pokrmy priamo v jednej zo svojich kaviarní.

Špeciálna zmes kávy venovaná Roccovi Princimu.

Spolupráca medzi spoločnosťou Starbucks a Roccom Princim v meste Seattle nebude iba jednorazovou záležitosťou. Talianska pekáreň bude dodávať svoje produkty do všetkých kaviarní Reserve Roastery, ktoré sa postupne otvoria vo všetkých kútoch sveta. Od Šanghaja cez Miláno až po Chicago.

Zdroj: WSJ, NYTimes

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.