Ako moslimskí podnikatelia využívajú $2 biliónovú halal ekonomiku

Hostia na módnej prehliadke Modest Fashion Runway počas Týždňa módy v austrálskom Melbourne.

Podnikatelia využívajú rastúci moslimský dopyt po aplikáciách, móde a ďalších službách, pričom kúpna sila komunity sa už odhaduje na bilióny. Moslimskí spotrebitelia podľa správy o stave globálnej islamskej ekonomiky 2020/2021 minuli v roku 2019 na celom svete viac ako 2 bilióny dolárov. Tento ekosystém je niekedy označovaný ako „halal ekonomika“, definovaná autorkou „generácie M“ Shelinou Janmohamed ako „apetít, kedˇže moslimskí spotrebitelia môžu konzumovať výrobky a služby“. Slovo „halal“ označuje výrobky, ktorých konzumácia je povolená v rámci islamského práva.

Cieľom moslimov je podľa profesorky, Mehmety Asutaya, odborníčky na islamské financie na Durhamskej univerzite, „skompletizovať identitu v každom aspekte života.“

Mladí moslimovia poháňajú halal ekonomiku, najmä po udalostiach z 11. septembra. Janmohamed si myslí, že tragédia a následná diskriminácia motivovali mladých moslimov, aby sa „definovali svojou veľmi zjavnou, explicitnou moslimskou identitou. Chcú sa cítiť súčasťou spotrebiteľskej generácie. Chcú mať výrobky a služby, ktoré zodpovedajú ich požiadavkám. Keď idú na hlavnú ulicu, nenachádzajú tieto produkty a služby. Začnú ich teda rozvíjať “ sami.

Bežné zoznamovacie aplikácie nefungujú

Muzmatch je moslimská dating aplikácia založená v roku 2015 Shahzad Younas.

Dobrým príkladom je Muzmatch, prvá čisto moslimská aplikácia, ktorá využíva program Y Combinator accelerator zo Silicon Valley.

Aplikácia spustená v roku 2015 zakladateľom Shahzadom Younasom uvádza, že má 4,6 milióna členov, pričom od začiatku lockdownu v roku 2020 zaznamenala 45% nárast používateľov.

Younas uviedol, že sa snažil poskytnúť službu, ktorá by oslovila sofistikovaného moslimského spotrebiteľa. Dodal, že v južnej Ázii a ďalších častiach sveta „rastie stredná trieda“, ktorá má chuť na výrobky orientované na moslimov. „Ak sa identifikujete ako moslim, sme tým pravým miestom pre vás,“ povedal s tým, že služba sa pôvodne zameriavala na moslimov v nemoslimských krajinách. „V západných krajinách tradičné zoznamovacie aplikácie pre moslimov nefungujú. Sú príliš príležitostní. Nie sú sústredení na hľadanie životného partnera. V skutočnosti sa nezaoberajú náboženským alebo etickým pohľadom na to, čo je a nie je pre moslimského spotrebiteľa prijateľné.“

Je to čiastočne o zmene priorít

Štýlové moslimské ženy.

Jedným z dôvodov, prečo moslimskí spotrebitelia požadujú prispôsobené služby, sú meniace sa priority medzi generáciami. Podľa Asutay je dopyt po spoločnostiach poskytujúcich islamské financie v Británii u mladšej generácie vyšší. „Prvá generácia vytvárala domov. Ich cieľom bolo vo veľkej miere zabezpečiť blaho ich detí, mať ubytovanie, dom a postaviť mešitu.“Mladšia generácia, ktorá postupuje v hierarchii potrieb podľa Maslowa, „je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou viac orientovaná na islamské financie, alebo má sklon starať sa o islamské financie“.

Startupy ako Wahed Invest alebo Affinis Labs, obe založené v roku 2015, majú za cieľ vyplniť túto medzeru. Wahed Invest je halal investičná platforma a Affinis Lab je sociálno-inovačná spoločnosť, ktorá pomáha klientom riešiť globálne výzvy.

Janmohamed, ktorá taktiež poskytuje poradenstvo pre budovanie moslimských spotrebiteľských značiek Ogilvy Noor, si všimla, že väčšie značky majú pocit, že prichádzajú o moslimských spotrebiteľov. Britský maloobchodník, John Lewis, preto začal začiatkom roku 2021 ponúkať striedmu módu od maloobchodníka Aab, zatiaľ čo spoločnosť Nike sa pokúsila v roku 2020 osloviť moslimských plavcov svojou ponukou striedmych plaviek. Očakáva sa, že moslimské výdavky na oblečenie do roku 2024 dosiahnu 311 miliárd dolárov a najmä moslimské ženy budú hľadať striedme ​​oblečenie.

Janmohamed dodáva: „Moslimské ženy, ktoré sú v našich novinách a v politických diskusiách často vykresľované ako stereotypy, ako symbol útlaku, slabosti a obete, vytvorili odvetvie, ktoré má hodnotu stoviek miliárd dolárov a vyzerá veľmi štýlovo. “

Asutay si taktiež myslí, že väčšie značky spĺňajúce potreby moslimského spotrebiteľa „sú dôležitou príležitosťou, ako prinútiť moslimskú komunitu posunúť sa ďalej a stať sa súčasťou väčšej spoločnosti“.

Zdroj: WSJ, BI

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.