
Alessandro Michele, aktuálny kreatívny riaditeľ módneho domu Gucci, je mimoriadne štedrým chlapíkom. Preslávil sa vizuálne pútavými módnymi prehliadkami, počas ktorých predvádza verejnosti úžasné módne kolekcie a doplnky. Posledným podujatím z dielne tohto módneho vizionára bola prominentná prehliadka talianskej značky vo francúzskom meste Arles, kde bolo mólo lemované plameňmi živého ohňa. Je všeobecne známe, že Michele okolo seba rozosieva lásku a entuziazmus, kdekoľvek sa objaví.
V predchádzajúcich sezónach sa mu dokonca podarilo poskytnúť životnú príležitosť viacerým mladým umelcom. Jedným z nich bol napríklad talent na vzostupe, ktorý vystupuje pod umeleckým menom Coco Capitán. Ďalším bol graffiti umelec známy ako GucciGhost, ktorého Michele predstavil celej verejnosti zasvätenej do módneho priemyslu. Jeho najnovším objavom je À Paris chez Antoinette Poisson.

Jean-Baptiste Martin, Julie Stordiau, and Vincent Farelly.
Jedná sa o parížsku spoločnosť, ktorú v priebehu roka 2012 založila trojica podnikateľov – Julie Stordiauová, Vincent Farelly a Jean-Baptiste Martin. Títo traja mladí umelci sa spočiatku venovali konzervovaniu a reštaurovaniu historických kníh a ďalších výrobkov z papiera, ale postupom času nadobudli popularitu v oblasti výroby doplnkov pre luxusný interiérový dizajn. Svoju značku údajne pomenovali na počesť legendárnej markízy de Pompadour, ktorú opísali ako „obľúbenkyňu Ľudovíta XV., patrónku umení a milovníčku nástenných tapiet“.
Súvisiace: Nová značka oblečenia mení vzťah módneho priemyslu k ženám
Umelecká činnosť značky Antoinette Poisson spadá pod mimoriadne špecifické remeslo. Vyrába totiž jedinečný druh ozdobného papiera, ktorý zhotovuje aplikáciou tradičných remeselných metód používaných ešte v priebehu obdobia osvietenstva. Takto vyrobené hárky papiera sú často charakteristické komplexnými geometrickými tvarmi a bohatými kvetinovými motívmi, ktoré boli v tejto historickej ére obzvlášť žiadanými doplnkami. Jednotlivé motívy sú na samotný papier tlačené pomocou matríc, pričom následne sú ručne vyfarbované špeciálnymi pigmentmi.
Veľkosť hárkov týchto papierov z nich robila ideálny materiál pre vystielanie honosných kufrov či ďalšie podobné dekoratívne účely. Avšak ich atraktivita bola v konečnom dôsledku príliš vysoká na to, aby ostala ukrytá. Spoločnosť ich tak prispôsobila na použitie vo forme predrolovaných tapiet. Dekorovanie stien takýmto produktom v tom čase nesymbolizovalo iba majiteľov vkus, ale tiež jeho pozoruhodné bohatstvo. Produkcia podniku bola pozastavená s príchodom priemyselnej revolúcie v 19. storočí. Stordiauová poznamenala, že tlač pomocou matríc je v súčasnosti „technikou vhodnou výhradne pre umelcov, nie pre industriálnu výrobu“.

Stordiauová, Farelly a Martin sa rozhodli naplno investovať do remeselnej výroby a takmer všetky ich produkty sú vyrábané v parížskom ateliéri značky – samozrejme pomocou tradičných techník z 18. storočia. Dokonca aj počiatočné hárky, ktoré umelci pretvárajú na umelecké výtvory, pochádzajú z továrne aplikujúcej metodiku výroby z dávnych „zlatých“ čias papiera.
Trojica podnikateľov prišla s nápadom spustiť značku Antoinette Poisson pri projekte, v rámci ktorého vyrábali luxusný tapetový papier pri reštaurovaní historického domu. Konečný výsledok ich práce bol taký impozantný, že „sa tento štýl interiérovej dekorácie rozhodli ponúknuť súčasnému trhu“. Stordiauová priznala, že ich načasovanie bolo viac než dokonalé. Prestížne tapety podľa nej v súčasnosti zažívajú renesanciu. A čo sa týka romantického rokoka, to je v dizajne oživované s mimoriadnou pravidelnosťou.
Šarm rokoka je prirodzene príliš pútavý na to, aby mu Michele úspešne odolal. Svedčia o tom ohromne pestré textílie a motívy, ktoré predviedol na niektorých svojich minulých prehliadkach, ale vôbec by sa nestratili ani v halách zámku vo Versailles. Kreatívny riaditeľ módneho domu spoznal prácu značky Antoinette Poisson prostredníctvom umeleckej inštitúcie Johna Deriana a okamžite jej navrhol spoluprácu. Trojica podnikateľov tak navrhovala jedinečné tkaniny pre kolekciu Gucci Resort 2019, a rovnako sa podieľala na dizajne ručne maľovaného vzoru na podlahe prominentnej značkovej predajne Gucci Wooster v New Yorku.

Stordiauová potvrdila, že tím značky Antoinette Poisson si bol dobre vedomý skutočnosti, že kreatívny riaditeľ značky Gucci je veľkým nadšencom klasického umenia. To však nie je žiadnym tajomstvom, keďže Michele sa na mnohých svojich portrétoch objavuje práve pred prastarou tapetou.
Súvisiace: Maria Grazia Chiuri a jej rady pre ďalšiu generáciu módnych návrhárov
Stordiauová vyhlásila: „Úžasné motívy miluje presne ako my!“. Počiatočné rokovania týchto dvoch aktérov pripomínali učebnicový príklad „lásky na prvý pohľad“. Umelkyňa ďalej povedala: „Dizajn luxusných tapiet je úzko spätý s históriou provensálskeho textilného priemyslu. Pri práci so značkou Gucci sme sa na našu tvorbu pozerali rovnakým spôsobom. Všetci sme čerpali inšpiráciu z histórie a stavali sme na mnohých paralelách. Neprepadali sme nostalgii, namiesto toho sme vyjadrovali vďaku za to, čo bolo vytvorené pred nami.“
Niet pochýb o tom, že Michele sa odhodlal na veľký krok, keď sa rozhodol zahrnúť kvetnaté motívy z 18. storočia do svojej módy. Značka Antoinette Poisson ho v tom však naplno podporila. Stordiauová vyhlásila: „Problémom súčasného systému nie sú vzory, ale spôsob produkcie. Bojujeme proti zaužívaným metódam a luxusné výrobky produkujeme vo väčšom objeme, za omnoho nižšie náklady.“
Zdroj: Harper’s Bazaar, Vogue