Maria Grazia Chiuri a jej rady pre ďalšiu generáciu módnych návrhárov

Rada módnych návrhárov Ameriky (CFDA) organizuje každoročnú súťaž s názvom CFDA/Vogue Fashion Fund (CVFF), ktorá odmeňuje a podporuje vychádzajúce hviezdy módneho priemyslu. Pred vyhlásením výsledkov aktuálneho ročníka súťaže sa slova ujala talianska módna návrhárka Maria Grazia Chiuriová, ktorá v súčasnosti pôsobí v módnom dome Dior. S anglickým módnym reportérom Hamishom Bowlesom diskutovala o kreativite, spolupráci a odporúčaniach pre nominantov na cenu CVFF. V priateľskom rozhovore rozpovedala príbeh o tom, ako sa stala prvou kreatívnou riaditeľkou značky Christian Dior. Priblížila tiež históriu značky, v ktorej vedení sa v minulosti ocitli slávne mená ako Yves Saint Laurent, Marc Bohan, Gianfranco Ferré, John Galliano, a Raf Simons. Predstavila aj svoje plány na spravovanie prestížneho módneho domu v budúcnosti. S obecenstvom sa tiež podelila s niekoľkými milými anekdotami zo svojej kariéry. S úsmevom spomína: „Pamätám si na svoju prvú prehliadku, počas ktorej som spolupracovala s charizmatickou modelkou Ruth Bellovou. Opýtala som sa jej: ‚Si pripravená?‘. Pozrela sa na mňa s kamenným výrazom a povedala: ‚Pripravená som sa už narodila.‘ Bolo to úžasné.“

Súvisiace: Módne značky nevyužívajú potenciál predaja cez mobilné technológie

Zhrnuli sme pre Vás štyri hlavné témy, ktorým sa venovala počas svojho prejavu. Zahrnula v nich najmä hodnotné odporúčania pre nastávajúcu generáciu módnych návrhárov.

Ako dosiahnuť rovnováhu medzi minulosťou a budúcnosťou značky?

„Keď som pracovala pre uznávané značky ako Valentino a Fendi, pochopila som kľúčovú vec. Ak chcete naozaj zlepšiť módnu značku, musíte poznať jej minulosť. Následne musíte nájsť rovnováhu medzi touto minulosťou a Vaším osobným pohľadom a až vtedy budete schopní posunúť Vašu značku smerom k úspešnej budúcnosti.“

Prečo je dôležité rešpektovať zákazníkov?

„Myslím si, že úlohou dizajnéra v dnešnej dobe je viesť dialóg so svojimi zákazníkmi. Módny návrhár nie je osobou, ktorá vnucuje svoje pohľady na módu. Prirodzene, môžem vyjadriť svoj názor, ale v konečnom dôsledku sa zákazníci sami rozhodnú o tom, akým spôsobom pristúpia k mojim návrhom.“

O význame spolupráce

Chiuriová o spolupráci s Pierpaolom Picciolim v rámci značky Fendi vraví: „Naša vzájomná spolupráca bola úžasnou zábavou, nádherným dobrodružstvom. Naskytla sa nám však možnosť otestovať svoje schopnosti osamote a myslím si, že je to výborná príležitosť.“ Návrhárka ďalej dodáva, že rola dizajnéra neustále zahŕňa nejaký typ spolupráce. Aj v prípade, že prebieha výlučne v zákulisí. „Nemôžem poprieť, že stále pracujeme v tíme. Prevládajúci stereotyp hovorí o tom, že dizajnér je zatvorený v miestnosti a sám pracuje na svojich návrhoch. Dnes to už neplatí. Módny dom Dior zhŕňa obrovský tím nadaných ľudí.“

Súvisiace: Luxusné značky investujú do start-upov, ktoré prinášajú inovácie do sveta módy

Čo odporúča budúcim generáciám návrhárov?

„Myslím si, že je obzvlášť dôležité, aby ste verili v seba samých a vo svoje sny. Niekedy to bude možno náročné, ale nikdy neprestávajte snívať. Musíte sa naučiť pracovať osamote a rovnako aj s ostatnými ľuďmi.“

Zdroj: Vogue

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.