Taliansky návrhár luxusných lodičiek Sergio Rossi zomrel na koronavírus

Predajňa značky Sergio Rossi.

Starosta mesta, kde dizajnér býval, uviedol, že taliansky návrhár luxusnej obuvy, Sergio Rossi, po hospitalizácii z dôvodu koronavírusu zomrel vo veku 85 rokov.

Taliansko zaznamenalo viac úmrtí na koronavírus než ktorákoľvek iná krajina na svete. Vo štvrtok dosiahol počet úmrtí úroveň 13 915. Obzvlášť ťažko boli postihnutí starší ľudia.

Rossi zomrel vo štvrtok, v malom meste Cesena, nachádzajúcom sa v strede Talianska.

Luciana Garbuglia, starostka obci San Mauro Pascoli, kde sa Rossi narodil a kde svoju značku založil, poznamenala: „V polovici 20. storočia patril medzi zakladateľov najobľúbenejšej dámskej značky obuvi z oblasti Forlì a Cesena.”

Sergio Rossi sa narodil v roku 1935 na severe Talianska v mestečku San Mauro Pascoli v regióne Romagna. Jeho otec v kraji vlastnil vyhlásenú obuvnícku dielňu a Sergio bol od mladosti predurčený v obuvníckej dráhe rodiny pokračovať.

Už v roku 1951 otvoril, vo veku iba 16 rokov, vlastnú dielňu, ktorú neskôr rozšíril na továreň.

Svoju značku založil v 60. rokoch a po jeho dokonalých topánkach, klasických lodičkách na podpätku vzápätí túžil celý svet. Už v roku 1967 ho módny magazín Vogue pochválil: ”Je synonymom klasickej elegancie talianskej dámskej lodičky”,… „V jeho črievičkach je každá žena dámou”.

Značku v roku 1999 prevzala francúzska luxusná módna skupina Kering. V roku 2015, keď Rossi už odišiel do dôchodku, prešla do rúk talianskeho fondu privátneho kapitálu – Investindustrial, stojacim napríklad aj za ikonickou značkou Aston Martin.

Na rozdiel od veľkej nadnárodnej skupiny Kering sa tento fond údajne viac venoval historickému dedičstvu, ktoré značka Sergio Rossi predstavovala a predstavuje, a k radosti „otca zakladateľa“ jej dávala oveľa viac pozornosti. Práve jeho vedúci predstaviteľ, Riccardo Sciutto, ktorý figuruje aj ako CEO celej Sergio Rossi Group, bol obuvníkovým osobným priateľom.

Rossi desiatky rokov spolupracoval s poprednými módnymi návrhármi, najmä z Talianska. Jeho topánky sa objavovali na prehliadkových mólach, napríklad ako súčasť modelov značiek Versace, Azzedine Alaïa či Dolce&Gabbana.

Dámske topánky značky Rossi sú jedinečným príkladom talianskeho remeselného spracovania a ženskosti. Jeho topánky boli sexy, ale rafinované. Vedel to zachytiť nezávislým spôsobom, ktorý sa výrazne odlišoval od konkurencie. Bolo to, akoby oslavoval nohy žien – pričom jeho topánky ich krásu len zviditelňovali. Výsledok bol naozaj božský.

Nedávna kolekcia značky Sergio Rossi.

Jeho obuv je známa svojimi žiarivými farbami a geometrickým dizajnom, ale obzvlášť zaujímavé bolo, že Rossiho topánky vyžadujú najmenej 120 nezávislých zásahov a zhruba dva dni.

Rossi dokonca vo februári venoval jednej z milánskych nemocníc 100 000 eur na starostlivosť o pacientov nakazených novým druhom koronavírusu.

Zdroj: La Vanguardia

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.