Letecké spoločnosti plánujú svojim zákazníkom počas letov poskytovať neobmedzený prístup na internet. Poskytovateľ satelitných komunikačných služieb – Inmarsat, vypracoval štúdiu, v ktorej tvrdí, že spoločnosti takýmto spôsobom na každom pasažierovi zarobia až o $4 viac.
Londýnska univerzita London School of Economics dodáva, že pomocou internetového pripojenia na palube by letecké spoločnosti mali do roku 2035 zarobiť celkom $30 miliárd. Celková hodnota trhu v rámci poskytovania internetových služieb pritom dosahuje $130 miliárd, čo zahŕňa príjmy rôznych poskytovateľov technológií a príbuzných služieb. Zisky z využívania internetového pripojenia na palube lietadiel budú pochádzať zo štyroch hlavných kategórií: poplatky za prístup na internet, online nákupy, reklama a prezeranie prémiového obsahu, do ktorého sa radia napríklad spoplatnené videá.
Rupert Pearce, generálny riaditeľ spoločnosti Inmarsat vraví: „V súčasnosti zabezpečuje internetové pripojenie na palubách lietadiel iba 53% všetkých poskytovateľov. Táto služba sa však v dnešnej dobe už nepovažuje za výsadu či luxus, ale za jedno zo základných očakávaní zákazníkov.“ Štúdia spoločnosti Inmarsat, zverejnená koncom septembra, uvádza, že internetové pripojenie počas letu sa v nasledujúcich dvoch desaťročiach stane bežnou záležitosťou. Z tejto služby budú najviac profitovať letecké spoločnosti v pacifickej Ázii. V tesnom závese sa však budú držať aj Severná Amerika a Európa.
Súvisiace:
Jesť alebo nejesť v lietadle? Aký to má na nás vplyv…
10 najlepších destinácií pre ľudí, ktorí cestujú sami
Alexander Grous, člen fakulty médií a komunikácií na londýnskej univerzite a autor štúdie, poznamenal: „Budeme svedkami uzatvárania inovatívnych zmlúv, zakladania nových partnerstiev a všeobecnej zmeny podnikateľských modelov. Poskytovanie internetových služieb počas letov je záležitosť, na ktorú sa už musia začať pripravovať všetky letecké spoločnosti.“
Pripojenie na internet bude pre letecké spoločnosti predstavovať ďalší zdroj príjmov, ktoré nepochádzajú z predaja leteniek a vedľajších služieb. Navýšia tak súčasné príjmy v hodnote $17 na pasažiera, ktoré leteckým spoločnostiam pramenia zo služieb spojených s prepravou batožiny nadmerných rozmerov, prioritným nástupom do lietadla, poskytovaním jedla a nápojov na palube a predajom bezcolného tovaru.
Zdroj: The Wall Street Journal, Bloomberg