Luxusné spoločnosti finančne prispievajú na boj proti korona vírusu

Priemysel luxusných výrobkov stratil v dôsledku pandémie COVID-19 už niekoľko miliárd eur. Podľa správy Indexu svetových akcií textilných výrobkov, doplnkov a luxusných výrobkov došlo v časovom rozmedzí od 17. januára do 11. marca 2020 k 23% poklesu a strate trhovej hodnoty vo výške 152 milárd dolárov. Avšak ani to nezastavilo hneď niekoľko prominentných osobností danej oblasti, aby venovali zopár miliónov eur na pomoc tým, ktorí sú korona vírusom ovplyvnení najviac.

V priebehu januára a teda v prvej a počiatočnej etape prepuknutia vírusu, francúzsky koncern LVMH Moët Hennessy, Louis Vuitton S.A oznámil venovanie finančného príspevku vo výške 1,96 miliónov eur čínskej spoločnosti Červeného kríža. V tom čase totižto vírus spôsoboval paniku iba v Číne a predovšetkým v oblasti Wuhan. V súčasnosti sa však rozšíril na každý kontinent sveta okrem Antarktídy.

Našťastie je možné konštatovať, že vyčíňanie vírusu v Číne je konečne na svojom ústupe. Podľa časopisu The Guardian sa v danej krajine vyliečilo z ochorenia už 68 000 ľudí. Na druhej strane však množstvo prípadov z celého sveta neustále narastá. V súčasnosti tak evidujeme viac ako 134 098 infikovaných pacientov a viac ako 4 964 úmrtí.

V pondelok ohlásilo Taliansko karanténu celej krajiny, nakoľko v danom čase bolo známych 15 113 prípadov nakazenia vírusom a 1 016 úmrtí v dôsledku jeho pôsobenia. Táto krajina je tak najzasiahnutejším európskym štátom. Vzhľadom na kritickú situáciu, ktorá sa nanešťastie iba zhoršuje, tak Svetová zdravotnícka organizácia vyhlásila COVID-19 za pandémiu.

No napriek faktu, že mnoho luxusných značiek pravdepodobne príde o milióny zo svojich bežných tržieb, množstvo spoločností sa rozhodlo venovať veľký objem peňazí na boj proti rozšíreniu tejto pandémie a taktiež aj na pomoc tým, ktorí sú ňou do značnej miery zasiahnutí.

Koncern LVMH – 1, 96 milióna eur

Podľa správy reportéra Tianwei Zhanga z časopisu Women’s Wear Daily, daroval koncern LVMH celkovo 1, 96 milióna eur čínskej spoločnosti Červeného kríža. Zhang taktiež informoval o tom, že koncern prisľúbil aj „pomoc získať a poskytnúť“ zdravotnícke potreby.

Richemont Group – 1, 25 milióna eur

Švajčiarsky luxusný konglomerát Richemont, ktorý vlastní značky Cartier, Van Cleef & Arples a Chloe, sa zaviazal venovať 1, 25 milióna eur na boj s ochorením COVID-19. O prísľube informoval redaktor Jonathan Ho pôsobiaci ako editor portálu Luxuo.

Giorgio Armani – 1,25 milióna eur

Podľa informácií reportérky Sandry Salibianovej z časopisu Women’s Wear Daily, venoval návrhár Giorgio Armani 1,25 milióna eur viacerým talianskym nemocniciam a inštitúciám.

Kering – 889 679 eur

Ako redaktorka Leona Liuová z novín South China Morning Post uviedla: „Luxusný konglomerát Kering, ktorý vlastní spoločnosti ako Gucci, Yves Saint Laurent a Alexander McQueen, sa rozhodol venovať 889 679 eur čínskej spoločnosti Červeného kríža.

Hermès – 632 809 eur

Na základe informácií, ktoré poskytli noviny South China Morning Post, venovala spoločnosť Hermès 632 809 eur čínskej nadácii pre verejné blaho s názvom China Soong Ching Ling Foundation, ktorá podporuje zdravotníckych odborníkov bojujúcich s neustále sa šíriacim vírusom.

Versace – 127 889 eur

Svetoznáma značka Versace venovala 127 889 eur čínskej spoločnosti Červeného kríža v snahe finančne pomôcť krajine s nadobudnutím zdravotníckych pomôcok, ktorých je momentálne nedostatok.

Bulgari

Spoločnosť Bulgari venovala bližšie nešpecifikovanú sumu peňazí talianskemu výskumnému centru s názvom Istituto Lazzaro Spallanzani. Ide o centrum sídliace v Ríme, ktorého zdravotnícke tímy boli medzi prvými z tých, ktorým sa podarilo izolovať DNA ochorenia COVID-19.

Ako reportérka Sandra Salibianová z časopisu Women’s Wear Daily uviedla: „Získané financie boli oddelením použité na nákup systému snímania mikroskopického obrazu, ktorý sa pohybuje v cenovej hladine 100 000 eur. Tento prístroj pomôže zdravotníckym tímom v bádaní po tom, ako sa proti tomuto vírusu brániť a ako ho následne aj liečiť.

Dolce & Gabbana

Domenico Dolce a Stefano Gabbana oznámili, že ich spoločnosť venuje istý finančný príspevok na výskum pre profesorov talianskej univerzity Humanitas University, ktorí sa usilujú o objavenie spôsobu, akým sa proti vírusu efektívne ubrániť.

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.