Luxusné značky, ktoré Covid-19 neprežili

Obchod spoločnosti Brook Brothers.

Určite neušlo vašej pozornosti, že podniky v súčasnosti čelili významným problémom. Medzi nimi aj luxusné značky, jedna za druhou oznamovali bankrot aj po tom, čo si značne utiahli opasky.

Pre mnoho spoločností, zvlášť pre tie, ktoré sa spoliehajú na kamenný maloobchod, Covid-19 už aj tak zamiešal ich náročnú pozíciu na trhu. Samozrejme, je rozdiel vyhlásiť bankrot a ukončiť podnikanie, ostatné spoločnosti len dúfajú, že získajú čas, aby sa postavili opäť na vlastné nohy.

Tu je niekoľko najväčších luxusných obetí pandémie doteraz.

Najklasickejšia americká značka pánskych odevov – Brooks Brothers, vyhlásila bankrot začiatkom júla. Značka s viac ako 202 ročnou históriou obliekala hviezdy ako Will Smith a Andy Warhol, zabezpečovala kostýmy pre niekoľko známych filmov a televíznych programov ako Mad Men, a  tiež obliekala niekoľkých prezidentov vrátane Abrahama Lincolna a Baracka Obamu.

Kolekcia značky Brooks Brothers.

V súčasnosti ju vlastní taliansky podnikateľ Claudio Del Vecchio, ktorý je synom miliardára vlastniaceho firmu z oblasti luxusných okuliarov – Luxottica Leonardo Del Vecchio, ktorý sa ju koncom roka snažil predať. Značka Brooks Brothers čelila problémom už pred pandémiou, a to z dôvodu vplyvu rastúceho trendu menej formálneho obliekania, čo sa ešte viac odrazilo v období lockdownov.

Obchod spoločnosti Lord & Taylor na 5. avenue na Manhattane, v New Yorku.

Ďalšou obrovskou obeťou pandémie je americký odevný gigant Neiman Marcus, ktorý mal 113 rokov. Spoločnosť, ktorá tiež vlastní maloobchodné značky vrátane Bergdorf Goodman a  internetovú sieť Mytheresa, sa taktiež trápila už pred pandémiou, najmä kvôli dlhu vo výške približne 4 miliárd amerických dolárov, a toto splácanie ju každým rokom stálo približne 300 miliónov amerických dolárov.

Súvisiace: Ako sa luxusné značky plánujú po pandémii Covid-19 opätovne spojiť s lokálnymi zákazníkmi

Podobný scenár postihol aj spoločnosť Lord&Taylor, najstarší americký obchodný reťazec, ktorý vznikol v roku 1826, a ten ohlásil bankrot už v auguste.

Kolekcia značky Sies Marjan.

Medzi mladšími značkami a celebritami obľúbená značka Sies Marjan, ktorá bola milovaná aj takými menami ako Beyoncé a Jennifer Lopez, v júni zatvorila svoje brány obchodov po piatich rokoch podnikania. Vlastníkom bol holandský dizajnér Sander Lak, ktorý bol aj bývalým riaditeľom značky Dries Van Noten. Spoločnosť sa preslávila najmä odvážnymi kúskami vo výrazných odtieňoch a širokou paletou farieb.

Obchod spoločnosti Centric Brands.

Spoločnosť Centric Brands, ktorá ohlásila bankrot v máji, bude pokračovať pod novým vlastníctvom skupiny firmy z oblasti rizikového kapitálu. Firma, ktorú dokonca prednedávnom kúpil módny návrhár Zac Posen, vytvára licencované produkty pre viac ako 100 značiek, vrátane mien ako Tommy Hilfiger, Under Armour, Calvin Klein, Nautica, Kate Spade, Frye, Jessica Simpson, Timberland, Hervé Léger a Michael Kors.

Arnold Palmer.

Tokijská spoločnosť Renown, ktorá vlastní značky ako D’Urban a Arnold Palmer, prešla likvidáciou v novembri. Do konkurzu vstúpila v máji, avšak nepodarilo sa jej vytvárať zisky, tak v konkurznom konaní zverejnila finančné záväzky v hodnote 13,9 miliárd jenov (133 miliónov amerických dolárov).

Jej väčšinovým vlastníkom od roku 2010 bola čínska spoločnosť Shandong Ruyi, ktorá tiež vlastní značky ako Bally, Aquascutum a SMCP a je tiež najväčšou čínskou textilnou manufaktúrou. Spoločnosť Renown mala problémy už nejaký čas, keďže sa jej nepodarilo adaptovať do obdobia elektronického podnikania, kedy nedokázala dostatočne reagovať na potreby rastúceho čínskeho trhu a tak zaznamenala ročné čisté straty vo výške 6,7 miliárd jenov (65 miliónov amerických dolárov).

Zdroj: Fortune

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.