Moderné nákupné centrá by sa mali sústrediť na zážitky a Instagram

Mohlo by sa Múzeum zmrzliny stať novým zábavným parkom ako od Disneyho? Ak sa bude všetko vyvíjať podľa plánu spoluzakladateľa Manisha Voru, pravdepodobne by sa tak mohlo stať už v blízkej budúcnosti.

Vora povedal: „Domnievame sa, že budeme schopní vybudovať zábavný park priamo v centre mesta. Budete ho môcť navštíviť v našich nových pobočkách v Los Angeles.“

Vora týmto vyjadrením odkazoval na nové trvalé inštalácie svojho neuveriteľne populárneho interaktívneho „múzea“, o ktorých nedávno rozprával na newyorskej konferencii zameranej na budúcnosť luxusného priemyslu a maloobchodu. Okrem neho tu vystúpili aj ďalší významní rečníci, ako hotelier Ian Schrager, ale aj Robert Chavez, prezident a generálny riaditeľ značky Hermès pre americký trh, a tiež Harvey Spevak, generálny riaditeľ spoločnosti Equinox, spolu s ďalšími vedúcimi pracovníkmi popredných luxusných značiek Cartier, Shinola a Goop.

Múzeum zmrzliny („Museum of Ice Cream“) sa preslávilo svojimi pestrofarebnými exponátmi plnými cukroviniek, ktoré sú zostavované tak, aby boli atraktívne pre užívateľov sociálnej siete Instagram. Toto unikátne múzeum zásadným spôsobom mení povahu tradičných maloobchodných kamenných predajní a stalo sa inšpiráciou pre viacerých imitátorov, ktorí sa rovnakým spôsobom snažia predávať všetko od pizze až po ružové víno.

Vora na konferencii vystúpil po boku Gabriely Baiterovej, zakladateľky experimentálneho maloobchodného štúdia Whereabout. Aj ona potvrdila, že v súčasnosti sa do popredia nezadržateľne pretláča online predaj, v dôsledku čoho potrebujú kamenné obchody ponúkať svojim zákazníkom čoraz pútavejšie zážitky a už sa nezameriavať výhradne na účelovú snahu o predaj svojho tovaru.

Baiterová povedala: „Už to nie je iba o získavaní nových zákazníkov. Váš obchod by ste mali naplno využiť v rámci budovania lojality Vašich zákazníkov. Mali by ste si klásť otázku, ako ich môžete čo najviac angažovať do života Vašej značky.“

Manish Vora (v strede) a Gabriela Baiterová diskutujú o budúcnosti luxusného maloobchodného predaja.

Baiterová odkázala na úspech viacerých moderných online spoločností, ktoré si uvedomili potrebu nového prístupu k predajnému ekosystému. Ako príklad uviedla spoločnosť Casper, ktorá sa v online prostredí venuje predaju matracov. Táto značka totiž v priebehu júla minulého roka otvorila svoju kamennú predajňu s označením Dreamery, kde si zákazníci počas svojej návštevy môžu za 45 dolárov zdriemnuť na luxusných matracoch.

Baiterová vysvetlila: „Príslušníci generácie milénia nie sú schopní udržať svoju pozornosť na jednom objekte po príliš dlhú dobu, pretože sú skrátka znudení. Keď budujete svoju kamennú predajňu, Vašou prioritou by malo byť vytváranie zaujímavého spotrebiteľského zážitku.“ Ďalej tiež povedala, že ak predajcovia vdýchnu svojim obchodom život a ich priestory budú pripomínať napríklad interaktívne ihriská alebo zábavné podniky, príslušníci generácie milénia neostanú chladnými a s radosťou sa vyberú objavovať takéto predajne.

„V priebehu nasledujúcich piatich rokov sa staneme svedkami toho, že týmto trendom sa budú riadiť aj veľké nákupné domy. Každý jeden obchod bude navrhnutý v súlade s jedinečným konceptom a svojim zákazníkom sa bude prezentovať v úplne inom prostredí ako vedľajšie predajne.“

Vora sa s takýmto názorom plne stotožnil a uviedol, že už v súčasnosti ho môžeme pozorovať v praxi. Ako príklad uviedol predajné priestory v rámci svojho Múzea zmrzliny, kam denne zavíta omnoho viac zákazníkov, ako sa sem minulému nájomníkovi budovy podarilo nalákať za celý kvartál.

Zároveň uviedol, že za jeho úspechom sa neskrýva iba skutočnosť, že predajňa spojená s múzeom je ako stvorená pre fotografie na Instagram. Poznamenal, že od konkurencie sa odlišuje predovšetkým svojím mimoriadnym zameraním na príjemný prístup k zákazníkom.

Vora nakoniec povedal: „Vaši zamestnanci musia žiť a dýchať identitou značky. V našej predajni to považujeme za prioritu. Všetci naši zamestnanci musia napríklad zvládať nosiť ružovú farbu počas celého dňa.“

 

Zdroj: Bloomberg

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.